Quentin Tarantino: Once upon a time in Hollywood (2019)

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Quentin Tarantino: Once upon a time in Hollywood (2019) - Página 8 Empty Re: Quentin Tarantino: Once upon a time in Hollywood (2019)

Mensaje por Slovako el Lun 2 Sep 2019 - 19:29

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Quentin Tarantino: Once upon a time in Hollywood (2019) - Página 8 Empty Re: Quentin Tarantino: Once upon a time in Hollywood (2019)

Mensaje por Ecthelion el Lun 2 Sep 2019 - 19:41

Un debate interesante que está surgiendo entre las distintas personas con las que he hablado sobre la película es sobre si una película que hay que ir a ver al cine "con los deberes hechos" funciona peor en sí misma que una cuyo contenido estricto en pantalla es suficiente para que el espectador aprecie todo lo que ve.



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Mensaje por Davies el Lun 2 Sep 2019 - 20:13

@Slovako escribió:

cheers cheers cheers
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Mensaje por Crawdaddy el Lun 2 Sep 2019 - 21:39

@Ecthelion escribió:Un debate interesante que está surgiendo entre las distintas personas con las que he hablado sobre la película es sobre si una película que hay que ir a ver al cine "con los deberes hechos" funciona peor en sí misma que una cuyo contenido estricto en pantalla es suficiente para que el espectador aprecie todo lo que ve.


Ostras, yo realmente para esta peli no creo que necesites un máster previo. Lo de los asesinatos de la familia Manson es cultura general, y se ha machacado hasta la saciedad este verano en tele y prensa. Y las referencias a series/pelis de la época, pues bueno, no interfieren en absoluto en el seguimiento de la historia (obviamente, quien esté algo familiarizado lo gozará más).
Vamos, en ese sentido creo que es más lioso ver la última de Vengadores que ésta.
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Mensaje por Crawdaddy el Lun 2 Sep 2019 - 21:41

@Ecthelion escribió:Un debate interesante que está surgiendo entre las distintas personas con las que he hablado sobre la película es sobre si una película que hay que ir a ver al cine "con los deberes hechos" funciona peor en sí misma que una cuyo contenido estricto en pantalla es suficiente para que el espectador aprecie todo lo que ve.


Ostras, yo realmente para esta peli no creo que necesites un máster previo. Lo de los asesinatos de la familia Manson es cultura general, y se ha machacado hasta la saciedad este verano en tele y prensa. Y las referencias a series/pelis de la época, pues bueno, no interfieren en absoluto en el seguimiento de la historia (obviamente, quien esté algo familiarizado lo gozará más).
Vamos, en ese sentido creo que es más lioso ver la última de Vengadores que ésta.
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Mensaje por Ecthelion el Lun 2 Sep 2019 - 21:53

@Crawdaddy escribió:
@Ecthelion escribió:Un debate interesante que está surgiendo entre las distintas personas con las que he hablado sobre la película es sobre si una película que hay que ir a ver al cine "con los deberes hechos" funciona peor en sí misma que una cuyo contenido estricto en pantalla es suficiente para que el espectador aprecie todo lo que ve.


Ostras, yo realmente para esta peli no creo que necesites un máster previo. Lo de los asesinatos de la familia Manson es cultura general, y se ha machacado hasta la saciedad este verano en tele y prensa. Y las referencias a series/pelis de la época, pues bueno, no interfieren en absoluto en el seguimiento de la historia (obviamente, quien esté algo familiarizado lo gozará más).
Vamos, en ese sentido creo que es más lioso ver la última de Vengadores que ésta.

No estoy de acuerdo. Lo de la familia Manson es cultura popular de EEUU pero aquí la información sobre el tema (si no se vivió en la época) la tiene el que ha tenido la curiosidad de informarse sobre ello. Respecto a las referencias al cine y la televisión de la época, como no se manejen (que es lo normal si no se es un norteamericano madurito) se convierten en esos minutos de metraje que causan tedio porque la escena no está transmitiendo lo que pretende el director, ya que el receptor no cuenta con la información necesaria para procesarlo, y vive Dios que la carga de este contenido es brutal.
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Mensaje por BLINK503 el Lun 2 Sep 2019 - 21:57

@Crawdaddy escribió:Vista el sábado. En principio no me entusiasmó locamente, pero con el paso de los días, la peli ha ido ganando.
Varias escenas memorables, pero por encima de todo me quedo con la relación entre los personajes de Di Caprio y Pitt (bueno, de hecho es el eje de la peli). La madre de todos los 'bromances', como he leído en algún artículo colgado por aquí.
Eso sí, la peli sigue siendo una gran paja tarantinesca, y me sigue sobrando metraje (alguna escena de western, básicamente).
Y poco o nada se ha hablado de lo que cantan algunas pelucas, como la de Steve McQueen. Por Dios, con lo cuidada que está la ambientación, esa caracterización es digna de programa de Alfonso Arús.
Steve Mqueen no se parece ni en el cagar, el verdadero steve mqueen de la peli es Pitt.

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Mensaje por Elaine Marley el Lun 2 Sep 2019 - 22:09

@Ecthelion escribió:
@Crawdaddy escribió:
@Ecthelion escribió:Un debate interesante que está surgiendo entre las distintas personas con las que he hablado sobre la película es sobre si una película que hay que ir a ver al cine "con los deberes hechos" funciona peor en sí misma que una cuyo contenido estricto en pantalla es suficiente para que el espectador aprecie todo lo que ve.


Ostras, yo realmente para esta peli no creo que necesites un máster previo. Lo de los asesinatos de la familia Manson es cultura general, y se ha machacado hasta la saciedad este verano en tele y prensa. Y las referencias a series/pelis de la época, pues bueno, no interfieren en absoluto en el seguimiento de la historia (obviamente, quien esté algo familiarizado lo gozará más).
Vamos, en ese sentido creo que es más lioso ver la última de Vengadores que ésta.

No estoy de acuerdo. Lo de la familia Manson es cultura popular de EEUU pero aquí la información sobre el tema (si no se vivió en la época) la tiene el que ha tenido la curiosidad de informarse sobre ello. Respecto a las referencias al cine y la televisión de la época, como no se manejen (que es lo normal si no se es un norteamericano madurito) se convierten en esos minutos de metraje que causan tedio porque la escena no está transmitiendo lo que pretende el director, ya que el receptor no cuenta con la información necesaria para procesarlo, y vive Dios que la carga de este contenido es brutal.

Exacto... La gente que no está metida en “cultura alternativa”, digamos... apenas sabe quién es Charles Manson. Ya os digo que mucha gente, por no decir la mayoría de mi entorno, ve la peli y no sabe quién es Sharon Tate, les suena el rollo de Manson y demás y poco más. Así que se quedarán estrictamente con lo que aparece en pantalla, y de esa manera no creo que sea una película disfrutable.

No creo que sea una película para todos los públicos (ni edades, yo me pierdo en algunas referencias), pero al ser Tarantino tendrá tirón para que vaya a verla mucha gente que no se va a enterar de la mitad. Y con el ritmo lento que tiene... dudo que les guste.
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Mensaje por Anacardo Enfurecido el Lun 2 Sep 2019 - 22:11

@Ecthelion escribió:
@Crawdaddy escribió:
@Ecthelion escribió:Un debate interesante que está surgiendo entre las distintas personas con las que he hablado sobre la película es sobre si una película que hay que ir a ver al cine "con los deberes hechos" funciona peor en sí misma que una cuyo contenido estricto en pantalla es suficiente para que el espectador aprecie todo lo que ve.


Ostras, yo realmente para esta peli no creo que necesites un máster previo. Lo de los asesinatos de la familia Manson es cultura general, y se ha machacado hasta la saciedad este verano en tele y prensa. Y las referencias a series/pelis de la época, pues bueno, no interfieren en absoluto en el seguimiento de la historia (obviamente, quien esté algo familiarizado lo gozará más).
Vamos, en ese sentido creo que es más lioso ver la última de Vengadores que ésta.

No estoy de acuerdo. Lo de la familia Manson es cultura popular de EEUU pero aquí la información sobre el tema (si no se vivió en la época) la tiene el que ha tenido la curiosidad de informarse sobre ello. Respecto a las referencias al cine y la televisión de la época, como no se manejen (que es lo normal si no se es un norteamericano madurito) se convierten en esos minutos de metraje que causan tedio porque la escena no está transmitiendo lo que pretende el director, ya que el receptor no cuenta con la información necesaria para procesarlo, y vive Dios que la carga de este contenido es brutal.

Arrow2 Arrow2 Arrow2
Si preguntase en mi koadrilla, el porcentaje de personas que sabrian y relacionarian a Mason con Tate y Polanski seria bastante bajito. Y, obviamnete, no se ve igual la peli si sabes que al final van a matar a esa chica tan mona que se cuela en el cine.

O la misma escena del rancho. Si no sabes que esa es la familia Mason... pues te das cuenta de que ahi pasa algo raro, pero no hasta qué punto.

A mi me parece que conociendo la historia se disfruta muchísimo mas la película.
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Mensaje por atila el Lun 2 Sep 2019 - 22:44

Perry Manson. 
Charles Mason. 

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Mensaje por Crawdaddy el Lun 2 Sep 2019 - 22:44

No sé, insisto, quien no se ha enterado del rollo Manson/Sharon Tate ha vivido en una cueva durante los últimos meses... Caaaaada semana había un reportaje en algún medio generalista.
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Mensaje por Shiro_himura el Lun 2 Sep 2019 - 22:47

@Crawdaddy escribió:No sé, insisto, quien no se ha enterado del rollo Manson/Sharon Tate ha vivido en una cueva durante los últimos meses... Caaaaada semana había un reportaje en algún medio generalista.

Los mas adultos si pueden tener ese conocimiento pero te digo yo que mas del 75% de la gente española con menos de 35 años no tiene ni la mas mínima idea del asunto y si tiene alguna es una completamente distorsionada de la realidad.
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Mensaje por Crawdaddy el Lun 2 Sep 2019 - 22:48

@Crawdaddy escribió:No sé, insisto, quien no se ha enterado del rollo Manson/Sharon Tate ha vivido en una cueva durante los últimos meses... Caaaaada semana había un reportaje en algún medio generalista.
Y, obviamente, el público base de Tarantino siempre será peña con un mínimo interés por la cultura pop.
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Mensaje por Anacardo Enfurecido el Lun 2 Sep 2019 - 22:49

@atila escribió:Perry Manson. 
Charles Mason. 

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Mensaje por Lazaretto el Lun 2 Sep 2019 - 22:50

A ver, le ha flipado a prácticamente todo el topic y al 99% de las personas con las que he hablado en estos días.

Dejaos de rollos.
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Mensaje por BlueStarRider el Lun 2 Sep 2019 - 23:09

Oh, mon dieu, que la chavalería no va a saber quiénes eran Sharon Tate o Charles Manson ... a ver si os enteráis de una puta vez que Tarantino no hace películas para millennials Laughing
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Quentin Tarantino: Once upon a time in Hollywood (2019) - Página 8 Empty Re: Quentin Tarantino: Once upon a time in Hollywood (2019)

Mensaje por Van el Lun 2 Sep 2019 - 23:36

@Lazaretto escribió:A ver, le ha flipado a prácticamente todo el topic y al 99% de las personas con las que he hablado en estos días.

Dejaos de rollos.

Totalmente, sean conocedores o no de lo de Manson y Tate. O aunque piensen que son personajes de ficción.
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Mensaje por Van el Lun 2 Sep 2019 - 23:37

@BlueStarRider escribió:Oh, mon dieu, que la chavalería no va a saber quiénes eran Sharon Tate o Charles Manson ... a ver si os enteráis de una puta vez que Tarantino no hace películas para millennials Laughing

Cierto, hace pelis para él mismo.
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Mensaje por Slovako el Mar 3 Sep 2019 - 0:39

@Davies escribió:
@Slovako escribió:

cheers cheers cheers

Es la puta hostia este video. Y habrá segunda parte.
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Mensaje por káiser el Mar 3 Sep 2019 - 1:30

@Elaine Marley escribió:
@Ecthelion escribió:
@Crawdaddy escribió:
@Ecthelion escribió:Un debate interesante que está surgiendo entre las distintas personas con las que he hablado sobre la película es sobre si una película que hay que ir a ver al cine "con los deberes hechos" funciona peor en sí misma que una cuyo contenido estricto en pantalla es suficiente para que el espectador aprecie todo lo que ve.


Ostras, yo realmente para esta peli no creo que necesites un máster previo. Lo de los asesinatos de la familia Manson es cultura general, y se ha machacado hasta la saciedad este verano en tele y prensa. Y las referencias a series/pelis de la época, pues bueno, no interfieren en absoluto en el seguimiento de la historia (obviamente, quien esté algo familiarizado lo gozará más).
Vamos, en ese sentido creo que es más lioso ver la última de Vengadores que ésta.

No estoy de acuerdo. Lo de la familia Manson es cultura popular de EEUU pero aquí la información sobre el tema (si no se vivió en la época) la tiene el que ha tenido la curiosidad de informarse sobre ello. Respecto a las referencias al cine y la televisión de la época, como no se manejen (que es lo normal si no se es un norteamericano madurito) se convierten en esos minutos de metraje que causan tedio porque la escena no está transmitiendo lo que pretende el director, ya que el receptor no cuenta con la información necesaria para procesarlo, y vive Dios que la carga de este contenido es brutal.

Exacto... La gente que no está metida en “cultura alternativa”, digamos... apenas sabe quién es Charles Manson. Ya os digo que mucha gente, por no decir la mayoría de mi entorno, ve la peli y no sabe quién es Sharon Tate, les suena el rollo de Manson y demás y poco más. Así que se quedarán estrictamente con lo que aparece en pantalla, y de esa manera no creo que sea una película disfrutable.

No creo que sea una película para todos los públicos (ni edades, yo me pierdo en algunas referencias), pero al ser Tarantino tendrá tirón para que vaya a verla mucha gente que no se va a enterar de la mitad. Y con el ritmo lento que tiene... dudo que les guste.

Así lo creo. De hecho cuando la vi en el cine, conté 8 personas que abandonaron la sala durante la proyección.
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Mensaje por Ecthelion el Mar 3 Sep 2019 - 1:39

@Lazaretto escribió:A ver, le ha flipado a prácticamente todo el topic y al 99% de las personas con las que he hablado en estos días.

Dejaos de rollos.

Mmmm, más bien rebájalo a un "la mayoría" Laughing
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Mensaje por Ecthelion el Mar 3 Sep 2019 - 1:40

@BlueStarRider escribió:Oh, mon dieu, que la chavalería no va a saber quiénes eran Sharon Tate o Charles Manson ... a ver si os enteráis de una puta vez que Tarantino no hace películas para millennials Laughing


Ni la chavalería ni los maduritos.
Ahora resulta que todo dios conoce a Sharon Tate.
Sí, ya...

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Quentin Tarantino: Once upon a time in Hollywood (2019) - Página 8 Empty Re: Quentin Tarantino: Once upon a time in Hollywood (2019)

Mensaje por Evolardo el Mar 3 Sep 2019 - 6:22

@Anacardo Enfurecido escribió:
@atila escribió:Perry Manson. 
Charles Mason. 

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Mensaje por Musho el Mar 3 Sep 2019 - 8:40

No quiero ir de listo por la vida, pero creo que no saber quién era Charles Manson (lo básico) es de nivel más bien bajo en cultura general en personas mayores de 20 años.

Y Sharon Tate vale. No es muy conocida, pero si te dicen que era la mujer de Polanski ya te dan una pista muy gorda...
El caso de la familia Manson (profundizando un pelín) tiene relación también con el mundo de la música por lo de los Beatles (si me apuras también meto a los Beach Boys), y con el cine por quien fueron las victimas. Cualquiera con un mínimo de inquietud cultural “pop” ha tenido que leer/ver algo de esta historia.

Lo que pasa es que estamos acostumbrados a que la gente tenga un nivel pésimo. Jóvenes y no tanto.
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Mensaje por Evolardo el Mar 3 Sep 2019 - 8:45

yo creo que la mayoría del publico de las pelis de tarantino sabe quien es Manson y Tate y que pasó en realidad. No veo yo a adolescentes ir a ver esta peli.

Además, llegado el caso, también puedes teclear manson en el google y tienes 80000 entradas al respecto.
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Mensaje por Refrescospepito el Mar 3 Sep 2019 - 8:46

@Musho escribió:No quiero ir de listo por la vida, pero creo que no saber quién era Charles Manson (lo básico) es de nivel más bien bajo en cultura general en personas mayores de 20 años.

Y Sharon Tate vale. No es muy conocida, pero si te dicen que era la mujer de Polanski ya te dan una pista muy gorda...
El caso de la familia Manson (profundizando un pelín) tiene relación también con el mundo de la música por lo de los Beatles (si me apuras también meto a los Beach Boys), y con el cine por quien fueron las victimas. Cualquiera con un mínimo de inquietud cultural “pop” ha tenido que leer/ver algo de esta historia.

Lo que pasa es que estamos acostumbrados a que la gente tenga un nivel pésimo. Jóvenes y no tanto.

Con Los Beatles y el Doble Blanco sobre todo, álbum con el que Manson estaba obsesionado. En varios momentos se dice: "Vamos a matar a unos piggies".

Esta es una de mis pelis favoritas de Tarantino, tras Pulp y Jackie Brown. Y puede que, con Jackie, la menos Tarantiniana de sus obras.
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Mensaje por loaded el Mar 3 Sep 2019 - 8:50

Lo de la familia Manson ha salido hasta en el Hola y el Pronto a lo largo de los años, o sea que sí, es una historia bien conocida.
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Mensaje por Musho el Mar 3 Sep 2019 - 9:01

@Evolardo escribió:yo creo que la mayoría del publico de las pelis de tarantino sabe quien es Manson y Tate y que pasó en realidad. No veo yo a adolescentes ir a ver esta peli.

Además, llegado el caso, también puedes teclear manson en el google y tienes 80000 entradas al respecto.

El día del estreno que fui a verla había justo delante mia una pareja de unos 18-20 años y llevaban a dos chavales, hermanos o primos, de unos 15 y 10 años. Tenía pinta de ser el típico “llevaros a los niños al cine y que se entretengan”

Los pobres críos tuvieron que pasar las 3 peores horas de su vida. El adolescente no paraba de moverse, el pobre no sabía pa donde mirar y el peque yo creo que estaba rezando y pidiendo la muerte.LaughingLaughing
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Mensaje por Musho el Mar 3 Sep 2019 - 9:09

@loaded escribió:Lo de la familia Manson ha salido hasta en el Hola y el Pronto a lo largo de los años, o sea que sí, es una historia bien conocida.

Y ahora hay miles de youtubers latinos que te explican con pelos y señales cualquier crimen de la historia.LaughingLaughing
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Mensaje por favorite 77 el Mar 3 Sep 2019 - 9:24

@Kyuss escribió:
Sobre esta cuestión he encontrado este texto bastante interesante de un blog que se dedica al análisis de guiones. Lo pongo en Spoiler:

Scriptshadow Movie Review Once upon a time in Hollywood:
Movie Review – Once Upon A Time In Hollywood
Posted on July 28, 2019 | by admin
Genre: Drama
Premise: A fading moving star and his trusty stuntman navigate the perils of Hollywood in 1969.
About: Psychologically, it was imperative that Once Upon a Time in Hollywood cross the 40 million dollar mark this weekend. So thank goodness it was BARREELLLLY able to do so, grabbing 40.2 million dollars. The film has been working up a big lather of discussion and I hope to add to that today.
Writer: Quentin Tarantino
Details: 2 hours and 45 minutes

05201931224823-rickdalton

[MAJOR SPOIIIIILLLLLLERRRSSS]

Quentin.

Vs.

Marvel!

Don’t ignore the reality. This is what this really is. This is original auteurs versus the giant moviemaking machines. I remember people complaining when Star Wars and Jaws came out. “Oh no! Now it’s going to be all about the blockbuster!” And, yes, it eventually became about the blockbuster. But that’s nothing compared to today. Today it’s about the superstar IP franchise-starting make-stockholders-happy mega movie. And nobody embodies that better than Marvel.

Which means that whether you like Quentin Tarantino or not, you should support him. Because the fewer of him there are around, the closer we are to an all-Marvel Hollywood. And don’t get me wrong. I like most Marvel movies. I’d just like to have the occasional choice, you know.

Once Upon A Time in Hollywood is set in 1969 and Rick Dalton, the star of a popular Western TV show called “Bounty Law,” has since tried his luck at becoming a movie star. However, it’s not going well. With each passing part, he’s getting cast more and more as the bad guy, which means he’s just there to get killed. This has driven Rick to lots of drinking.

Rick’s best friend is his stunt double, Cliff Booth. Cliff stopped getting work when rumors began swirling that he murdered his wife. Therefore, the only time Cliff gets to be a stunt double is when Rick demands that they hire him. Meanwhile, Cliff drives Rick around and takes care of his house.

Sharon Tate, who was infamously murdered by the Manson family, is an aspiring actress here who just happens to have moved into the house next to Rick’s with her husband, Roman Polanski. Rick often ponders the randomness of the world and how if he could just bump into them, he would go from Rick Dalton, TV extra, to Rick Dalton, starring in a Roman Polanski movie. But alas, that will never happen. Will it?

If there’s a plot to be had here, it would be Rick’s journey to do good work. He’s trying, despite all odds, to become a movie star. So we follow him to movie sets and watch him try, with all his might, to give the best performances possible, in the hopes that somebody important will notice that he can still be the next Steve McQueen.

2488029 - ONCE UPON A TIME IN HOLLYWOOD

Wow.

I mean, is there a writer who’s more confusing to new screenwriters than Quentin Tarantino? On the one hand, you can use his scripts to convey some of the most useful tips in screenwriting. On the other, he does tons of things you should never allow a screenwriter to do. And I think this script highlights that better than most.

Take Rick Dalton (DiCaprio) and Cliff Booth (Pitt). What’s one of the first things they teach you in screenwriting class? That the main two characters who are teamed up in your story should have conflict with one another. That doesn’t mean Jackie Chan and Chris Tucker over-the-top conflict. It could mean Miles and Jack conflict from the movie, Sideways, where they don’t see the world the same way and are always banging up against each other about what to do.

Rick and Cliff have zero conflict with one another. They’re like two peas in a pod, the best of pals. And it stays that way THE WHOLE MOVIE. Now, ultimately, the only question that matters is, does it work? If we enjoy watching these characters together, it shouldn’t matter that there’s no conflict. And I enjoyed watching these two. But there’s another question we have to consider, which is, if Tarantino HAD created conflict between them, would we have enjoyed the movie MORE? And I think the answer to that question is yes.

There’s a moment in the script that hints at the idea that Rick isn’t trying hard enough to get Cliff stunt work. That maybe he only sees him as a 24/7 caddy. If that thread would’ve been explored more, and had Cliff grown some resentment towards Rick, I think their relationship might’ve been more interesting to watch. Instead they’re the bromance to end all bromances.

The individual character journeys were also interesting from a screenwriting perspective. The most obvious conflict in the movie comes from Rick Dalton, who’s battling his falling star. And, once again, Tarantino stays away from conventional structuring. In a conventional movie, you would have an upcoming role that if Rick Dalton nailed, the studio was going to sign him to a new 5 picture deal. This gives the story a goal and stakes. Instead, we just sort of travel around with Rick as he goes to set and acts. We’re not all that sure what the stakes are other then, if he does a good job, he’ll feel like he’s still “got it.” When people complain about the rambling nature of this story, this is what they’re talking about. If your main character isn’t trying to accomplish anything, the narrative focus is going to suffer.

Then there’s Cliff. Cliff isn’t trying to accomplish anything. Nor does he have any sort of internal conflict. He appears to be dependent on Rick for work. And yet he doesn’t seem scared about what would happen if Rick stopped getting work. If a character’s journey doesn’t have any stakes attached to it, then that journey will feel pointless. What’s crazy is that Cliff’s character has the tools to be compelling. Everybody believes that he killed his wife. Maybe he even did kill his wife. So if he’s out there trying to gain everyone’s respect back, if he’s trying to become a stunt performer who doesn’t need Rick Dalton to get work, then at least he’s moving towards something. But in the Bruce Lee scene (he fights Bruce Lee, which gets him kicked off the set), he’s completely unconcerned with losing that job. He’s even smirking about it. So if he doesn’t care about losing his job, why would I worry about him? Or what happens to him?

Finally, there’s Sharon Tate (Margot Robbie), whose character is another Tarantino Screenwriting Paradox. If you got rid of all of Sharon Tate’s scenes, nothing about the movie would change. And that’s another Screenwriting 101 lesson. If it’s not necessary for the story, get rid of it. BUT there’s a counter argument to this. Most people who go into this movie know Sharon Tate was brutally murdered in the Manson murders. Therefore, by keeping her in the movie, you’re building up an association between her and the audience, who knows her fate is coming. Therefore, when she lives instead of dies, all of that earlier time spent with her pays off. Cause we actually care that she lived. Had we not seen her at all, we wouldn’t have cared. Now could Tarantino have better connected her storyline to the plot? Probably. Could he have given her more to do than watch a movie in Westwood? I’m guessing yeah. So I do understand why people have a problem with her.

The truth is this script probably needed two more drafts. And I’m going to tell you how I know that. What is everyone’s biggest complaint about the film? It’s that there’s no plot. That we sort of drift around Hollywood without purpose. Now, what are the two sequences in the film everyone is talking about? They are when Cliff Booth goes to the Manson Farm and the ending scene where the Manson followers break into Rick’s house.

So what do those two things tell you? You need a plot and the thing that’s working best in your story is the Manson stuff. With a couple more drafts, Tarantino could’ve shaped this more around the Mansons. And here’s where screenwriting gets hard. I think Tarantino went into this script not wanting to center the story on the Mansons. To him, this was always about an actor and his stunt man. So even if the Manson stuff becomes the best thing in the script? He’s already created a bias by which he won’t center the story around it. All screenwriters do this. I’ve done it a dozen times myself. We write with a certain type of movie in mind, forgetting that the only rule in storytelling is to entertain. So if another, more exciting, story starts to present itself over the course of a screenplay, you have to follow that. Well, you don’t have to. But you probably should.

The ending of this script is its biggest talking point. Some people aren’t sure what to make of keeping Sharon Tate alive. What’s the message there? I actually think the ending is the most powerful moment in the film because here’s the thing about the Manson family. Everybody was obsessed with how nonsensical and random the murders were. And what I think Tarantino was trying to say was that they could’ve just as easily walked into a different house and the result would’ve been totally different. That a certain set of circumstances had to go right for them to be able to do what they did. Because these weren’t trained killers. They were clueless acid-tripping hippies. And had they walked into a house with a couple of big strong dudes, they might’ve gotten their a**es handed to them. Tarantino is showing just how random Hollywood and life is. That one little decision here or there changes EVERYTHING. In that ending, Rick Dalton does end up meeting Roman Polanski. And maybe he does become a movie star.

So where does this leave me on Once Upon a Time in Hollywood? Believe it or not, I loved it. Even with all my criticisms, Tarantino brings a knowledge and a love to filmmaking that you can’t quantify in sluglines and parentheticals. As much as the lack of plot hurt the script, it helped the movie. The less we thought about plot, the more realistic everything seemed. When characters aren’t saying things like, “We need to get the tesseract before Loki,” we’re less likely to remember that we’re watching a movie. And that’s what Tarantino does here. He brings us back to 1969 and presents a narrative that’s so easy-going, it doesn’t feel like a movie at all. It feels like we’re really there. And for me, it felt like like I was REALLY REALLY there, because I was. I watched this at the Arclight on Sunset, and 70% of Once Upon A Time was shot right in that area.

So it was just a very immersive experience. There are always screenwriting lesson to be learned from Tarantino. But I wouldn’t look too deep into what he’s doing here and say, “I’m going to do that, too.” This guy is operating on another level. But if there is a lesson to take away from this, I’d say that it’s, write about something you love more than anything. Cause it really comes through on the page when you do.

[ ] What the hell did I just watch?
[ ] wasn’t for me
[ ] worth the price of admission
[x] impressive
[ ] genius

What I learned: There’s a line of dialogue in the last scene of Once Upon A Time In Hollywood that exemplifies why Tarantino is so far ahead of everyone else. Major spoiler by the way. In the scene, ambulances and police cars have just left after cleaning up the Manson attack. Sharon Tate’s friend, Jay, standing behind the gate, spots Rick and asks what happened. Rick introduces himself. “Hi, I’m Rick Dalton. I live next door.” I don’t remember the exact response, so I’ll paraphrase it. Jay says, “Are you kidding? I know. Sharon Tate always says to me that if we ever need to take someone out, Jake Cahill from Bounty Law lives right next to us.” The fact that Tarantino went so far as to create a conversation off-screen that a character would then reference later in order to create a bond between two characters who have never met each other shows just how extensively he digs into his characters. It’s very likely Tarantino wrote some “off-screen” scenes, which are scenes between characters that won’t make the movie, but you do it as a writer to get to know the characters better. Does Jay have that line ready without that off-screen scene written? Probably not. Writers these days don’t take the time anymore, which is why we have so many empty surface-level films. Which is why we’re lucky to still have people like Tarantino working in the business.

Muy buen texto. Gracias por compartirlo.
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Quentin Tarantino: Once upon a time in Hollywood (2019) - Página 8 Empty Re: Quentin Tarantino: Once upon a time in Hollywood (2019)

Mensaje por loaded el Mar 3 Sep 2019 - 9:30

@Musho escribió:
@loaded escribió:Lo de la familia Manson ha salido hasta en el Hola y el Pronto a lo largo de los años, o sea que sí, es una historia bien conocida.

Y ahora hay miles de youtubers latinos que te explican con pelos y señales cualquier crimen de la historia.LaughingLaughing

Sí, sí, pero yo hablo de que en las revistas de mi madre que pululaban por casa en los ochenta ya salían de vez en cuando especiales del tema.

También unas navidades por esa época dieron "El Baile de los Vampiros", cuando sólo estaban TVE y las autonómicas, y abrieron recordando a Sharon Tate.

Luego también recuerdo los medios generalistas hablando de GNR y Charles Manson en su momento y demás historias.

La historia es muy conocida .
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Mensaje por Morlocs el Mar 3 Sep 2019 - 9:48

@Musho escribió:
@Evolardo escribió:yo creo que la mayoría del publico de las pelis de tarantino sabe quien es Manson y Tate y que pasó en realidad. No veo yo a adolescentes ir a ver esta peli.

Además, llegado el caso, también puedes teclear manson en el google y tienes 80000 entradas al respecto.

El día del estreno que fui a verla había justo delante mia una pareja de unos 18-20 años y llevaban a dos chavales, hermanos o primos, de unos 15 y 10 años. Tenía pinta de ser el típico “llevaros a los niños al cine y que se entretengan”

Los pobres críos tuvieron que pasar las 3 peores horas de su vida. El adolescente no paraba de moverse, el pobre no sabía pa donde mirar y el peque yo creo que estaba rezando y pidiendo la muerte.LaughingLaughing

Normal, a ellos si no les pones superheroes pegándose hostias no aguantan una peli.
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Mensaje por ruso el Mar 3 Sep 2019 - 9:56

@Morlocs escribió:
@Musho escribió:
@Evolardo escribió:yo creo que la mayoría del publico de las pelis de tarantino sabe quien es Manson y Tate y que pasó en realidad. No veo yo a adolescentes ir a ver esta peli.

Además, llegado el caso, también puedes teclear manson en el google y tienes 80000 entradas al respecto.

El día del estreno que fui a verla había justo delante mia una pareja de unos 18-20 años y llevaban a dos chavales, hermanos o primos, de unos 15 y 10 años. Tenía pinta de ser el típico “llevaros a los niños al cine y que se entretengan”

Los pobres críos tuvieron que pasar las 3 peores horas de su vida. El adolescente no paraba de moverse, el pobre no sabía pa donde mirar y el peque yo creo que estaba rezando y pidiendo la muerte.LaughingLaughing

Normal, a ellos si no les pones superheroes pegándose hostias no aguantan una peli.
El adolescente aun, que tempoco, pero cómo llevan a un chaval de 10 años a ver esa peli?

Que eso no es un tema de saber o no quién es Manson, es que es un peli que no es para esa edad.
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Quentin Tarantino: Once upon a time in Hollywood (2019) - Página 8 Empty Re: Quentin Tarantino: Once upon a time in Hollywood (2019)

Mensaje por psycho-sonic el Mar 3 Sep 2019 - 10:10

@Evolardo escribió:yo creo que la mayoría del publico de las pelis de tarantino sabe quien es Manson y Tate y que pasó en realidad. No veo yo a adolescentes ir a ver esta peli.

Además, llegado el caso, también puedes teclear manson en el google y tienes 80000 entradas al respecto.

Cuando la vi yo, tenía a la espalda a una cuadrilla de 5 o 6 chavalas de no más de 18 tacos. Antes de empezar la película, un par de ellas pusieron al corriente de los asesinatos Tate-Labianca al resto de amigas y a correr....al finalizar puse la oreja y eran esas dos las que más habían disfrutado la peli. Al resto no escuche a ninguna ponerla a parir abiertamente. Creo que con no perderse mucho, verle las cachas al Pitt (a tenor de los suspiros cuando se quita la camiseta en el tejado) y con el desparrame final (risas morbosas generalizadas) les bastó. Laughing
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Quentin Tarantino: Once upon a time in Hollywood (2019) - Página 8 Empty Re: Quentin Tarantino: Once upon a time in Hollywood (2019)

Mensaje por Black Eye el Mar 3 Sep 2019 - 10:42

@favorite 77 escribió:
@Kyuss escribió:
Sobre esta cuestión he encontrado este texto bastante interesante de un blog que se dedica al análisis de guiones. Lo pongo en Spoiler:

Scriptshadow Movie Review Once upon a time in Hollywood:
Movie Review – Once Upon A Time In Hollywood
Posted on July 28, 2019 | by admin
Genre: Drama
Premise: A fading moving star and his trusty stuntman navigate the perils of Hollywood in 1969.
About: Psychologically, it was imperative that Once Upon a Time in Hollywood cross the 40 million dollar mark this weekend. So thank goodness it was BARREELLLLY able to do so, grabbing 40.2 million dollars. The film has been working up a big lather of discussion and I hope to add to that today.
Writer: Quentin Tarantino
Details: 2 hours and 45 minutes

05201931224823-rickdalton

[MAJOR SPOIIIIILLLLLLERRRSSS]

Quentin.

Vs.

Marvel!

Don’t ignore the reality. This is what this really is. This is original auteurs versus the giant moviemaking machines. I remember people complaining when Star Wars and Jaws came out. “Oh no! Now it’s going to be all about the blockbuster!” And, yes, it eventually became about the blockbuster. But that’s nothing compared to today. Today it’s about the superstar IP franchise-starting make-stockholders-happy mega movie. And nobody embodies that better than Marvel.

Which means that whether you like Quentin Tarantino or not, you should support him. Because the fewer of him there are around, the closer we are to an all-Marvel Hollywood. And don’t get me wrong. I like most Marvel movies. I’d just like to have the occasional choice, you know.

Once Upon A Time in Hollywood is set in 1969 and Rick Dalton, the star of a popular Western TV show called “Bounty Law,” has since tried his luck at becoming a movie star. However, it’s not going well. With each passing part, he’s getting cast more and more as the bad guy, which means he’s just there to get killed. This has driven Rick to lots of drinking.

Rick’s best friend is his stunt double, Cliff Booth. Cliff stopped getting work when rumors began swirling that he murdered his wife. Therefore, the only time Cliff gets to be a stunt double is when Rick demands that they hire him. Meanwhile, Cliff drives Rick around and takes care of his house.

Sharon Tate, who was infamously murdered by the Manson family, is an aspiring actress here who just happens to have moved into the house next to Rick’s with her husband, Roman Polanski. Rick often ponders the randomness of the world and how if he could just bump into them, he would go from Rick Dalton, TV extra, to Rick Dalton, starring in a Roman Polanski movie. But alas, that will never happen. Will it?

If there’s a plot to be had here, it would be Rick’s journey to do good work. He’s trying, despite all odds, to become a movie star. So we follow him to movie sets and watch him try, with all his might, to give the best performances possible, in the hopes that somebody important will notice that he can still be the next Steve McQueen.

2488029 - ONCE UPON A TIME IN HOLLYWOOD

Wow.

I mean, is there a writer who’s more confusing to new screenwriters than Quentin Tarantino? On the one hand, you can use his scripts to convey some of the most useful tips in screenwriting. On the other, he does tons of things you should never allow a screenwriter to do. And I think this script highlights that better than most.

Take Rick Dalton (DiCaprio) and Cliff Booth (Pitt). What’s one of the first things they teach you in screenwriting class? That the main two characters who are teamed up in your story should have conflict with one another. That doesn’t mean Jackie Chan and Chris Tucker over-the-top conflict. It could mean Miles and Jack conflict from the movie, Sideways, where they don’t see the world the same way and are always banging up against each other about what to do.

Rick and Cliff have zero conflict with one another. They’re like two peas in a pod, the best of pals. And it stays that way THE WHOLE MOVIE. Now, ultimately, the only question that matters is, does it work? If we enjoy watching these characters together, it shouldn’t matter that there’s no conflict. And I enjoyed watching these two. But there’s another question we have to consider, which is, if Tarantino HAD created conflict between them, would we have enjoyed the movie MORE? And I think the answer to that question is yes.

There’s a moment in the script that hints at the idea that Rick isn’t trying hard enough to get Cliff stunt work. That maybe he only sees him as a 24/7 caddy. If that thread would’ve been explored more, and had Cliff grown some resentment towards Rick, I think their relationship might’ve been more interesting to watch. Instead they’re the bromance to end all bromances.

The individual character journeys were also interesting from a screenwriting perspective. The most obvious conflict in the movie comes from Rick Dalton, who’s battling his falling star. And, once again, Tarantino stays away from conventional structuring. In a conventional movie, you would have an upcoming role that if Rick Dalton nailed, the studio was going to sign him to a new 5 picture deal. This gives the story a goal and stakes. Instead, we just sort of travel around with Rick as he goes to set and acts. We’re not all that sure what the stakes are other then, if he does a good job, he’ll feel like he’s still “got it.” When people complain about the rambling nature of this story, this is what they’re talking about. If your main character isn’t trying to accomplish anything, the narrative focus is going to suffer.

Then there’s Cliff. Cliff isn’t trying to accomplish anything. Nor does he have any sort of internal conflict. He appears to be dependent on Rick for work. And yet he doesn’t seem scared about what would happen if Rick stopped getting work. If a character’s journey doesn’t have any stakes attached to it, then that journey will feel pointless. What’s crazy is that Cliff’s character has the tools to be compelling. Everybody believes that he killed his wife. Maybe he even did kill his wife. So if he’s out there trying to gain everyone’s respect back, if he’s trying to become a stunt performer who doesn’t need Rick Dalton to get work, then at least he’s moving towards something. But in the Bruce Lee scene (he fights Bruce Lee, which gets him kicked off the set), he’s completely unconcerned with losing that job. He’s even smirking about it. So if he doesn’t care about losing his job, why would I worry about him? Or what happens to him?

Finally, there’s Sharon Tate (Margot Robbie), whose character is another Tarantino Screenwriting Paradox. If you got rid of all of Sharon Tate’s scenes, nothing about the movie would change. And that’s another Screenwriting 101 lesson. If it’s not necessary for the story, get rid of it. BUT there’s a counter argument to this. Most people who go into this movie know Sharon Tate was brutally murdered in the Manson murders. Therefore, by keeping her in the movie, you’re building up an association between her and the audience, who knows her fate is coming. Therefore, when she lives instead of dies, all of that earlier time spent with her pays off. Cause we actually care that she lived. Had we not seen her at all, we wouldn’t have cared. Now could Tarantino have better connected her storyline to the plot? Probably. Could he have given her more to do than watch a movie in Westwood? I’m guessing yeah. So I do understand why people have a problem with her.

The truth is this script probably needed two more drafts. And I’m going to tell you how I know that. What is everyone’s biggest complaint about the film? It’s that there’s no plot. That we sort of drift around Hollywood without purpose. Now, what are the two sequences in the film everyone is talking about? They are when Cliff Booth goes to the Manson Farm and the ending scene where the Manson followers break into Rick’s house.

So what do those two things tell you? You need a plot and the thing that’s working best in your story is the Manson stuff. With a couple more drafts, Tarantino could’ve shaped this more around the Mansons. And here’s where screenwriting gets hard. I think Tarantino went into this script not wanting to center the story on the Mansons. To him, this was always about an actor and his stunt man. So even if the Manson stuff becomes the best thing in the script? He’s already created a bias by which he won’t center the story around it. All screenwriters do this. I’ve done it a dozen times myself. We write with a certain type of movie in mind, forgetting that the only rule in storytelling is to entertain. So if another, more exciting, story starts to present itself over the course of a screenplay, you have to follow that. Well, you don’t have to. But you probably should.

The ending of this script is its biggest talking point. Some people aren’t sure what to make of keeping Sharon Tate alive. What’s the message there? I actually think the ending is the most powerful moment in the film because here’s the thing about the Manson family. Everybody was obsessed with how nonsensical and random the murders were. And what I think Tarantino was trying to say was that they could’ve just as easily walked into a different house and the result would’ve been totally different. That a certain set of circumstances had to go right for them to be able to do what they did. Because these weren’t trained killers. They were clueless acid-tripping hippies. And had they walked into a house with a couple of big strong dudes, they might’ve gotten their a**es handed to them. Tarantino is showing just how random Hollywood and life is. That one little decision here or there changes EVERYTHING. In that ending, Rick Dalton does end up meeting Roman Polanski. And maybe he does become a movie star.

So where does this leave me on Once Upon a Time in Hollywood? Believe it or not, I loved it. Even with all my criticisms, Tarantino brings a knowledge and a love to filmmaking that you can’t quantify in sluglines and parentheticals. As much as the lack of plot hurt the script, it helped the movie. The less we thought about plot, the more realistic everything seemed. When characters aren’t saying things like, “We need to get the tesseract before Loki,” we’re less likely to remember that we’re watching a movie. And that’s what Tarantino does here. He brings us back to 1969 and presents a narrative that’s so easy-going, it doesn’t feel like a movie at all. It feels like we’re really there. And for me, it felt like like I was REALLY REALLY there, because I was. I watched this at the Arclight on Sunset, and 70% of Once Upon A Time was shot right in that area.

So it was just a very immersive experience. There are always screenwriting lesson to be learned from Tarantino. But I wouldn’t look too deep into what he’s doing here and say, “I’m going to do that, too.” This guy is operating on another level. But if there is a lesson to take away from this, I’d say that it’s, write about something you love more than anything. Cause it really comes through on the page when you do.

[ ] What the hell did I just watch?
[ ] wasn’t for me
[ ] worth the price of admission
[x] impressive
[ ] genius

What I learned: There’s a line of dialogue in the last scene of Once Upon A Time In Hollywood that exemplifies why Tarantino is so far ahead of everyone else. Major spoiler by the way. In the scene, ambulances and police cars have just left after cleaning up the Manson attack. Sharon Tate’s friend, Jay, standing behind the gate, spots Rick and asks what happened. Rick introduces himself. “Hi, I’m Rick Dalton. I live next door.” I don’t remember the exact response, so I’ll paraphrase it. Jay says, “Are you kidding? I know. Sharon Tate always says to me that if we ever need to take someone out, Jake Cahill from Bounty Law lives right next to us.” The fact that Tarantino went so far as to create a conversation off-screen that a character would then reference later in order to create a bond between two characters who have never met each other shows just how extensively he digs into his characters. It’s very likely Tarantino wrote some “off-screen” scenes, which are scenes between characters that won’t make the movie, but you do it as a writer to get to know the characters better. Does Jay have that line ready without that off-screen scene written? Probably not. Writers these days don’t take the time anymore, which is why we have so many empty surface-level films. Which is why we’re lucky to still have people like Tarantino working in the business.

Muy buen texto. Gracias por compartirlo.

Cojonudo el texto. Mu de acuerdo con él.
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Quentin Tarantino: Once upon a time in Hollywood (2019) - Página 8 Empty Re: Quentin Tarantino: Once upon a time in Hollywood (2019)

Mensaje por Musho el Mar 3 Sep 2019 - 10:47

@ruso escribió:
@Morlocs escribió:
@Musho escribió:
@Evolardo escribió:yo creo que la mayoría del publico de las pelis de tarantino sabe quien es Manson y Tate y que pasó en realidad. No veo yo a adolescentes ir a ver esta peli.

Además, llegado el caso, también puedes teclear manson en el google y tienes 80000 entradas al respecto.

El día del estreno que fui a verla había justo delante mia una pareja de unos 18-20 años y llevaban a dos chavales, hermanos o primos, de unos 15 y 10 años. Tenía pinta de ser el típico “llevaros a los niños al cine y que se entretengan”

Los pobres críos tuvieron que pasar las 3 peores horas de su vida. El adolescente no paraba de moverse, el pobre no sabía pa donde mirar y el peque yo creo que estaba rezando y pidiendo la muerte.LaughingLaughing

Normal, a ellos si no les pones superheroes pegándose hostias no aguantan una peli.
El adolescente aun, que tempoco, pero cómo llevan a un chaval de 10 años a ver esa peli?

Que eso no es un tema de saber o no quién es Manson, es que es un peli que no es para esa edad.

Ya. Me llamó mucho la atención verlo ahí. Pero bueno, yo recuerdo haber visto pelis en el cine en los 90 que hoy me pregunto como coño aguanté ahí.
Tenía un amigo un par de años mayor que era súper cinéfilo ya con 12-13 años, éramos inseparables cuando venía en verano y el jodido había visto todas las pelis en Madrid y luego me llevaba a verlas al cine de verano. Íbamos a todas.

Recuerdo con horrores La lista de Schindler... Que cojones hacia un niño de 10 años viendo eso!!... 
Pues fuí y aguanté Laughing 
Y otras tantas que no entendía una mierda.

Cada vez que veo a este amigo se lo digo con asombro. Él realmente las disfrutaba.
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Mensaje por Morlocs el Mar 3 Sep 2019 - 10:54

@Musho escribió:
@ruso escribió:
@Morlocs escribió:
@Musho escribió:
@Evolardo escribió:yo creo que la mayoría del publico de las pelis de tarantino sabe quien es Manson y Tate y que pasó en realidad. No veo yo a adolescentes ir a ver esta peli.

Además, llegado el caso, también puedes teclear manson en el google y tienes 80000 entradas al respecto.

El día del estreno que fui a verla había justo delante mia una pareja de unos 18-20 años y llevaban a dos chavales, hermanos o primos, de unos 15 y 10 años. Tenía pinta de ser el típico “llevaros a los niños al cine y que se entretengan”

Los pobres críos tuvieron que pasar las 3 peores horas de su vida. El adolescente no paraba de moverse, el pobre no sabía pa donde mirar y el peque yo creo que estaba rezando y pidiendo la muerte.LaughingLaughing

Normal, a ellos si no les pones superheroes pegándose hostias no aguantan una peli.
El adolescente aun, que tempoco, pero cómo llevan a un chaval de 10 años a ver esa peli?

Que eso no es un tema de saber o no quién es Manson, es que es un peli que no es para esa edad.

Ya. Me llamó mucho la atención verlo ahí. Pero bueno, yo recuerdo haber visto pelis en el cine en los 90 que hoy me pregunto como coño aguanté ahí.
Tenía un amigo un par de años mayor que era súper cinéfilo ya con 12-13 años, éramos inseparables cuando venía en verano y el jodido había visto todas las pelis en Madrid y luego me llevaba a verlas al cine de verano. Íbamos a todas.

Recuerdo con horrores La lista de Schindler... Que cojones hacia un niño de 10 años viendo eso!!... 
Pues fuí y aguanté Laughing 
Y otras tantas que no entendía una mierda.

Cada vez que veo a este amigo se lo digo con asombro. Él realmente las disfrutaba.

No es cuestion de edad. Musica, cine, literatura, arte.......depende de como te eduquen.
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Mensaje por Musho el Mar 3 Sep 2019 - 11:26

@Morlocs escribió:
@Musho escribió:
@ruso escribió:
@Morlocs escribió:
@Musho escribió:
@Evolardo escribió:yo creo que la mayoría del publico de las pelis de tarantino sabe quien es Manson y Tate y que pasó en realidad. No veo yo a adolescentes ir a ver esta peli.

Además, llegado el caso, también puedes teclear manson en el google y tienes 80000 entradas al respecto.

El día del estreno que fui a verla había justo delante mia una pareja de unos 18-20 años y llevaban a dos chavales, hermanos o primos, de unos 15 y 10 años. Tenía pinta de ser el típico “llevaros a los niños al cine y que se entretengan”

Los pobres críos tuvieron que pasar las 3 peores horas de su vida. El adolescente no paraba de moverse, el pobre no sabía pa donde mirar y el peque yo creo que estaba rezando y pidiendo la muerte.LaughingLaughing

Normal, a ellos si no les pones superheroes pegándose hostias no aguantan una peli.
El adolescente aun, que tempoco, pero cómo llevan a un chaval de 10 años a ver esa peli?

Que eso no es un tema de saber o no quién es Manson, es que es un peli que no es para esa edad.

Ya. Me llamó mucho la atención verlo ahí. Pero bueno, yo recuerdo haber visto pelis en el cine en los 90 que hoy me pregunto como coño aguanté ahí.
Tenía un amigo un par de años mayor que era súper cinéfilo ya con 12-13 años, éramos inseparables cuando venía en verano y el jodido había visto todas las pelis en Madrid y luego me llevaba a verlas al cine de verano. Íbamos a todas.

Recuerdo con horrores La lista de Schindler... Que cojones hacia un niño de 10 años viendo eso!!... 
Pues fuí y aguanté Laughing 
Y otras tantas que no entendía una mierda.

Cada vez que veo a este amigo se lo digo con asombro. Él realmente las disfrutaba.

No es cuestion de edad. Musica, cine, literatura, arte.......depende de como te eduquen.

Si, pero hay cosas que están fuera del interés y entendimiento de un niño. Como el rock progresivo, la literatura japonesa o una peli de tres horas en blanco y negro con poca acción sobre el holocausto nazi  Laughing

Yo a mi hija le puedo poner Chick Corea todos los días, pero seguro que siempre va a preferir los temas de los cantajuegos. Eso espero.
Musho
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Quentin Tarantino: Once upon a time in Hollywood (2019) - Página 8 Empty Re: Quentin Tarantino: Once upon a time in Hollywood (2019)

Mensaje por Van el Mar 3 Sep 2019 - 11:46

@Musho escribió:
@Morlocs escribió:
@Musho escribió:
@ruso escribió:
@Morlocs escribió:
@Musho escribió:
@Evolardo escribió:yo creo que la mayoría del publico de las pelis de tarantino sabe quien es Manson y Tate y que pasó en realidad. No veo yo a adolescentes ir a ver esta peli.

Además, llegado el caso, también puedes teclear manson en el google y tienes 80000 entradas al respecto.

El día del estreno que fui a verla había justo delante mia una pareja de unos 18-20 años y llevaban a dos chavales, hermanos o primos, de unos 15 y 10 años. Tenía pinta de ser el típico “llevaros a los niños al cine y que se entretengan”

Los pobres críos tuvieron que pasar las 3 peores horas de su vida. El adolescente no paraba de moverse, el pobre no sabía pa donde mirar y el peque yo creo que estaba rezando y pidiendo la muerte.LaughingLaughing

Normal, a ellos si no les pones superheroes pegándose hostias no aguantan una peli.
El adolescente aun, que tempoco, pero cómo llevan a un chaval de 10 años a ver esa peli?

Que eso no es un tema de saber o no quién es Manson, es que es un peli que no es para esa edad.

Ya. Me llamó mucho la atención verlo ahí. Pero bueno, yo recuerdo haber visto pelis en el cine en los 90 que hoy me pregunto como coño aguanté ahí.
Tenía un amigo un par de años mayor que era súper cinéfilo ya con 12-13 años, éramos inseparables cuando venía en verano y el jodido había visto todas las pelis en Madrid y luego me llevaba a verlas al cine de verano. Íbamos a todas.

Recuerdo con horrores La lista de Schindler... Que cojones hacia un niño de 10 años viendo eso!!... 
Pues fuí y aguanté Laughing 
Y otras tantas que no entendía una mierda.

Cada vez que veo a este amigo se lo digo con asombro. Él realmente las disfrutaba.

No es cuestion de edad. Musica, cine, literatura, arte.......depende de como te eduquen.

Si, pero hay cosas que están fuera del interés y entendimiento de un niño. Como el rock progresivo, la literatura japonesa o una peli de tres horas en blanco y negro con poca acción sobre el holocausto nazi  Laughing

Yo a mi hija le puedo poner Chick Corea todos los días, pero seguro que siempre va a preferir los temas de los cantajuegos. Eso espero.

A no ser que ese niño sea Leonor de Borbón.
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Quentin Tarantino: Once upon a time in Hollywood (2019) - Página 8 Empty Re: Quentin Tarantino: Once upon a time in Hollywood (2019)

Mensaje por Kyuss el Mar 3 Sep 2019 - 12:01

@Black Eye escribió:
@favorite 77 escribió:
@Kyuss escribió:
Sobre esta cuestión he encontrado este texto bastante interesante de un blog que se dedica al análisis de guiones. Lo pongo en Spoiler:

Scriptshadow Movie Review Once upon a time in Hollywood:
Movie Review – Once Upon A Time In Hollywood
Posted on July 28, 2019 | by admin
Genre: Drama
Premise: A fading moving star and his trusty stuntman navigate the perils of Hollywood in 1969.
About: Psychologically, it was imperative that Once Upon a Time in Hollywood cross the 40 million dollar mark this weekend. So thank goodness it was BARREELLLLY able to do so, grabbing 40.2 million dollars. The film has been working up a big lather of discussion and I hope to add to that today.
Writer: Quentin Tarantino
Details: 2 hours and 45 minutes

05201931224823-rickdalton

[MAJOR SPOIIIIILLLLLLERRRSSS]

Quentin.

Vs.

Marvel!

Don’t ignore the reality. This is what this really is. This is original auteurs versus the giant moviemaking machines. I remember people complaining when Star Wars and Jaws came out. “Oh no! Now it’s going to be all about the blockbuster!” And, yes, it eventually became about the blockbuster. But that’s nothing compared to today. Today it’s about the superstar IP franchise-starting make-stockholders-happy mega movie. And nobody embodies that better than Marvel.

Which means that whether you like Quentin Tarantino or not, you should support him. Because the fewer of him there are around, the closer we are to an all-Marvel Hollywood. And don’t get me wrong. I like most Marvel movies. I’d just like to have the occasional choice, you know.

Once Upon A Time in Hollywood is set in 1969 and Rick Dalton, the star of a popular Western TV show called “Bounty Law,” has since tried his luck at becoming a movie star. However, it’s not going well. With each passing part, he’s getting cast more and more as the bad guy, which means he’s just there to get killed. This has driven Rick to lots of drinking.

Rick’s best friend is his stunt double, Cliff Booth. Cliff stopped getting work when rumors began swirling that he murdered his wife. Therefore, the only time Cliff gets to be a stunt double is when Rick demands that they hire him. Meanwhile, Cliff drives Rick around and takes care of his house.

Sharon Tate, who was infamously murdered by the Manson family, is an aspiring actress here who just happens to have moved into the house next to Rick’s with her husband, Roman Polanski. Rick often ponders the randomness of the world and how if he could just bump into them, he would go from Rick Dalton, TV extra, to Rick Dalton, starring in a Roman Polanski movie. But alas, that will never happen. Will it?

If there’s a plot to be had here, it would be Rick’s journey to do good work. He’s trying, despite all odds, to become a movie star. So we follow him to movie sets and watch him try, with all his might, to give the best performances possible, in the hopes that somebody important will notice that he can still be the next Steve McQueen.

2488029 - ONCE UPON A TIME IN HOLLYWOOD

Wow.

I mean, is there a writer who’s more confusing to new screenwriters than Quentin Tarantino? On the one hand, you can use his scripts to convey some of the most useful tips in screenwriting. On the other, he does tons of things you should never allow a screenwriter to do. And I think this script highlights that better than most.

Take Rick Dalton (DiCaprio) and Cliff Booth (Pitt). What’s one of the first things they teach you in screenwriting class? That the main two characters who are teamed up in your story should have conflict with one another. That doesn’t mean Jackie Chan and Chris Tucker over-the-top conflict. It could mean Miles and Jack conflict from the movie, Sideways, where they don’t see the world the same way and are always banging up against each other about what to do.

Rick and Cliff have zero conflict with one another. They’re like two peas in a pod, the best of pals. And it stays that way THE WHOLE MOVIE. Now, ultimately, the only question that matters is, does it work? If we enjoy watching these characters together, it shouldn’t matter that there’s no conflict. And I enjoyed watching these two. But there’s another question we have to consider, which is, if Tarantino HAD created conflict between them, would we have enjoyed the movie MORE? And I think the answer to that question is yes.

There’s a moment in the script that hints at the idea that Rick isn’t trying hard enough to get Cliff stunt work. That maybe he only sees him as a 24/7 caddy. If that thread would’ve been explored more, and had Cliff grown some resentment towards Rick, I think their relationship might’ve been more interesting to watch. Instead they’re the bromance to end all bromances.

The individual character journeys were also interesting from a screenwriting perspective. The most obvious conflict in the movie comes from Rick Dalton, who’s battling his falling star. And, once again, Tarantino stays away from conventional structuring. In a conventional movie, you would have an upcoming role that if Rick Dalton nailed, the studio was going to sign him to a new 5 picture deal. This gives the story a goal and stakes. Instead, we just sort of travel around with Rick as he goes to set and acts. We’re not all that sure what the stakes are other then, if he does a good job, he’ll feel like he’s still “got it.” When people complain about the rambling nature of this story, this is what they’re talking about. If your main character isn’t trying to accomplish anything, the narrative focus is going to suffer.

Then there’s Cliff. Cliff isn’t trying to accomplish anything. Nor does he have any sort of internal conflict. He appears to be dependent on Rick for work. And yet he doesn’t seem scared about what would happen if Rick stopped getting work. If a character’s journey doesn’t have any stakes attached to it, then that journey will feel pointless. What’s crazy is that Cliff’s character has the tools to be compelling. Everybody believes that he killed his wife. Maybe he even did kill his wife. So if he’s out there trying to gain everyone’s respect back, if he’s trying to become a stunt performer who doesn’t need Rick Dalton to get work, then at least he’s moving towards something. But in the Bruce Lee scene (he fights Bruce Lee, which gets him kicked off the set), he’s completely unconcerned with losing that job. He’s even smirking about it. So if he doesn’t care about losing his job, why would I worry about him? Or what happens to him?

Finally, there’s Sharon Tate (Margot Robbie), whose character is another Tarantino Screenwriting Paradox. If you got rid of all of Sharon Tate’s scenes, nothing about the movie would change. And that’s another Screenwriting 101 lesson. If it’s not necessary for the story, get rid of it. BUT there’s a counter argument to this. Most people who go into this movie know Sharon Tate was brutally murdered in the Manson murders. Therefore, by keeping her in the movie, you’re building up an association between her and the audience, who knows her fate is coming. Therefore, when she lives instead of dies, all of that earlier time spent with her pays off. Cause we actually care that she lived. Had we not seen her at all, we wouldn’t have cared. Now could Tarantino have better connected her storyline to the plot? Probably. Could he have given her more to do than watch a movie in Westwood? I’m guessing yeah. So I do understand why people have a problem with her.

The truth is this script probably needed two more drafts. And I’m going to tell you how I know that. What is everyone’s biggest complaint about the film? It’s that there’s no plot. That we sort of drift around Hollywood without purpose. Now, what are the two sequences in the film everyone is talking about? They are when Cliff Booth goes to the Manson Farm and the ending scene where the Manson followers break into Rick’s house.

So what do those two things tell you? You need a plot and the thing that’s working best in your story is the Manson stuff. With a couple more drafts, Tarantino could’ve shaped this more around the Mansons. And here’s where screenwriting gets hard. I think Tarantino went into this script not wanting to center the story on the Mansons. To him, this was always about an actor and his stunt man. So even if the Manson stuff becomes the best thing in the script? He’s already created a bias by which he won’t center the story around it. All screenwriters do this. I’ve done it a dozen times myself. We write with a certain type of movie in mind, forgetting that the only rule in storytelling is to entertain. So if another, more exciting, story starts to present itself over the course of a screenplay, you have to follow that. Well, you don’t have to. But you probably should.

The ending of this script is its biggest talking point. Some people aren’t sure what to make of keeping Sharon Tate alive. What’s the message there? I actually think the ending is the most powerful moment in the film because here’s the thing about the Manson family. Everybody was obsessed with how nonsensical and random the murders were. And what I think Tarantino was trying to say was that they could’ve just as easily walked into a different house and the result would’ve been totally different. That a certain set of circumstances had to go right for them to be able to do what they did. Because these weren’t trained killers. They were clueless acid-tripping hippies. And had they walked into a house with a couple of big strong dudes, they might’ve gotten their a**es handed to them. Tarantino is showing just how random Hollywood and life is. That one little decision here or there changes EVERYTHING. In that ending, Rick Dalton does end up meeting Roman Polanski. And maybe he does become a movie star.

So where does this leave me on Once Upon a Time in Hollywood? Believe it or not, I loved it. Even with all my criticisms, Tarantino brings a knowledge and a love to filmmaking that you can’t quantify in sluglines and parentheticals. As much as the lack of plot hurt the script, it helped the movie. The less we thought about plot, the more realistic everything seemed. When characters aren’t saying things like, “We need to get the tesseract before Loki,” we’re less likely to remember that we’re watching a movie. And that’s what Tarantino does here. He brings us back to 1969 and presents a narrative that’s so easy-going, it doesn’t feel like a movie at all. It feels like we’re really there. And for me, it felt like like I was REALLY REALLY there, because I was. I watched this at the Arclight on Sunset, and 70% of Once Upon A Time was shot right in that area.

So it was just a very immersive experience. There are always screenwriting lesson to be learned from Tarantino. But I wouldn’t look too deep into what he’s doing here and say, “I’m going to do that, too.” This guy is operating on another level. But if there is a lesson to take away from this, I’d say that it’s, write about something you love more than anything. Cause it really comes through on the page when you do.

[ ] What the hell did I just watch?
[ ] wasn’t for me
[ ] worth the price of admission
[x] impressive
[ ] genius

What I learned: There’s a line of dialogue in the last scene of Once Upon A Time In Hollywood that exemplifies why Tarantino is so far ahead of everyone else. Major spoiler by the way. In the scene, ambulances and police cars have just left after cleaning up the Manson attack. Sharon Tate’s friend, Jay, standing behind the gate, spots Rick and asks what happened. Rick introduces himself. “Hi, I’m Rick Dalton. I live next door.” I don’t remember the exact response, so I’ll paraphrase it. Jay says, “Are you kidding? I know. Sharon Tate always says to me that if we ever need to take someone out, Jake Cahill from Bounty Law lives right next to us.” The fact that Tarantino went so far as to create a conversation off-screen that a character would then reference later in order to create a bond between two characters who have never met each other shows just how extensively he digs into his characters. It’s very likely Tarantino wrote some “off-screen” scenes, which are scenes between characters that won’t make the movie, but you do it as a writer to get to know the characters better. Does Jay have that line ready without that off-screen scene written? Probably not. Writers these days don’t take the time anymore, which is why we have so many empty surface-level films. Which is why we’re lucky to still have people like Tarantino working in the business.

Muy buen texto. Gracias por compartirlo.

Cojonudo el texto. Mu de acuerdo con él.

Si os gusta leer sobre guiones, estructura, diálogos, personajes, narración cinematográfica y los vaivenes y modificaciones que sufren los proyectos hasta llegar a su forma final, os recomiendo fervientemente la web: Scriptshadow.
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Mensaje por Dani el Mar 3 Sep 2019 - 13:50

@ruso escribió:
@Morlocs escribió:
@Musho escribió:
@Evolardo escribió:yo creo que la mayoría del publico de las pelis de tarantino sabe quien es Manson y Tate y que pasó en realidad. No veo yo a adolescentes ir a ver esta peli.

Además, llegado el caso, también puedes teclear manson en el google y tienes 80000 entradas al respecto.

El día del estreno que fui a verla había justo delante mia una pareja de unos 18-20 años y llevaban a dos chavales, hermanos o primos, de unos 15 y 10 años. Tenía pinta de ser el típico “llevaros a los niños al cine y que se entretengan”

Los pobres críos tuvieron que pasar las 3 peores horas de su vida. El adolescente no paraba de moverse, el pobre no sabía pa donde mirar y el peque yo creo que estaba rezando y pidiendo la muerte.LaughingLaughing

Normal, a ellos si no les pones superheroes pegándose hostias no aguantan una peli.
El adolescente aun, que tempoco, pero cómo llevan a un chaval de 10 años a ver esa peli?

Que eso no es un tema de saber o no quién es Manson, es que es un peli que no es para esa edad.
Nosotros fuimos a ver Midsommar a las diez de la noche. Pues había una madre de unos treinta años con una niña que no llegaría a diez con una diadema de unicornio en la cabeza. Fue verlas y pensar " pero qué cojones..."
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Mensaje por Davies el Mar 3 Sep 2019 - 14:02

Probablemente no sea una película para todos los públicos, como tampoco lo sean "Inland Empire","Rompiendo las olas" o "El año pasado en Marienbad".
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Mensaje por Van el Mar 3 Sep 2019 - 15:11

@Davies escribió:Probablemente no sea una película para todos los públicos, como tampoco lo sean "Inland Empire","Rompiendo las olas" o "El año pasado en Marienbad".

Menudas comparaciones Laughing
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Mensaje por Enric67 el Mar 3 Sep 2019 - 15:32

Me da pereza quotear a tanta gente, pero resumo en que la gente que va a ver las pelis de Tarantino sabe lo necesario de la cultura americana como para disfrutar sin problemas de sus pelis.
Conozco a mucha gente que no sabe nada de la family Manson, ni de S. Tate o Polansky, y muy poquito de Bruce Lee, etc...
Pero ninguno de ellos siente interés por el cine de Tarantino. Sólo van al cine a ver pelis españolas y en la tele sólo ven series de esas.
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Mensaje por Ecthelion el Mar 3 Sep 2019 - 15:38

@Musho escribió:No quiero ir de listo por la vida, pero creo que no saber quién era Charles Manson (lo básico) es de nivel más bien bajo en cultura general en personas mayores de 20 años.

Y Sharon Tate vale. No es muy conocida, pero si te dicen que era la mujer de Polanski ya te dan una pista muy gorda...
El caso de la familia Manson (profundizando un pelín) tiene relación también con el mundo de la música por lo de los Beatles (si me apuras también meto a los Beach Boys), y con el cine por quien fueron las victimas. Cualquiera con un mínimo de inquietud cultural “pop” ha tenido que leer/ver algo de esta historia.

Lo que pasa es que estamos acostumbrados a que la gente tenga un nivel pésimo. Jóvenes y no tanto.

Bueno, es evidente que sin hacer una encuesta masiva nos quedaremos en impresiones personales, pero yo veo un caso claro de "esta banda es la hostia de conocida" pero luego preguntas por la calle y no le suena a nadie. En el foro tendemos mucho a dar por sentado que toda la gente es melómana o cinéfila, pero no son condiciones indispensables para escuchar a bandas poco conocidas o para ver pelis indis. Además, Tarantino lleva décadas siendo un director ultramainstream, y el público mainstream no se informa sobre las películas antes de ir a verlas más allá de leer una sinopsis.

Con esto no digo que la gente no sepa quién es Charles Manson, pero lo que te puede decir una persona de a pie es que fue un asesino y, con un poco de suerte, que realmente los asesinos fueron los miembros de su familia. Luego los cinéfilos conoceran a Sharon Tate, toda la historia con Polanski y demás pero vamos, está lejos de ser algo tan pop como para que la gente de 30-40 años sin filias que no viva en EEUU maneje. Ya no digamos los de 20-30.
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Mensaje por Ecthelion el Mar 3 Sep 2019 - 15:43

Después de ver la peli, evidentemente, tendrá un repunte de popularidad.
Recuerdo cuando en España cuatro gatos conocían El Señor de los Anillos, pese a ser una obra maestra de la literatura y un referente internacional. Tras las películas das una patada a una piedra y te sale un experto en la materia.
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Mensaje por Davies el Mar 3 Sep 2019 - 15:50

@Van escribió:
@Davies escribió:Probablemente no sea una película para todos los públicos, como tampoco lo sean "Inland Empire","Rompiendo las olas" o "El año pasado en Marienbad".

Menudas comparaciones Laughing

Totalmente distintas. Pero no aptas para todos los públicos. Sobre todo para los que no tienen suficiente cultura o conocimientos audiovisuales.
O la suficiente sensibilidad como para apreciar secuencias como la del cine de ST.
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Mensaje por Vampa el Mar 3 Sep 2019 - 16:14

@Kyuss escribió:
@Black Eye escribió:
@favorite 77 escribió:
@Kyuss escribió:
Sobre esta cuestión he encontrado este texto bastante interesante de un blog que se dedica al análisis de guiones. Lo pongo en Spoiler:

Scriptshadow Movie Review Once upon a time in Hollywood:
Movie Review – Once Upon A Time In Hollywood
Posted on July 28, 2019 | by admin
Genre: Drama
Premise: A fading moving star and his trusty stuntman navigate the perils of Hollywood in 1969.
About: Psychologically, it was imperative that Once Upon a Time in Hollywood cross the 40 million dollar mark this weekend. So thank goodness it was BARREELLLLY able to do so, grabbing 40.2 million dollars. The film has been working up a big lather of discussion and I hope to add to that today.
Writer: Quentin Tarantino
Details: 2 hours and 45 minutes

05201931224823-rickdalton

[MAJOR SPOIIIIILLLLLLERRRSSS]

Quentin.

Vs.

Marvel!

Don’t ignore the reality. This is what this really is. This is original auteurs versus the giant moviemaking machines. I remember people complaining when Star Wars and Jaws came out. “Oh no! Now it’s going to be all about the blockbuster!” And, yes, it eventually became about the blockbuster. But that’s nothing compared to today. Today it’s about the superstar IP franchise-starting make-stockholders-happy mega movie. And nobody embodies that better than Marvel.

Which means that whether you like Quentin Tarantino or not, you should support him. Because the fewer of him there are around, the closer we are to an all-Marvel Hollywood. And don’t get me wrong. I like most Marvel movies. I’d just like to have the occasional choice, you know.

Once Upon A Time in Hollywood is set in 1969 and Rick Dalton, the star of a popular Western TV show called “Bounty Law,” has since tried his luck at becoming a movie star. However, it’s not going well. With each passing part, he’s getting cast more and more as the bad guy, which means he’s just there to get killed. This has driven Rick to lots of drinking.

Rick’s best friend is his stunt double, Cliff Booth. Cliff stopped getting work when rumors began swirling that he murdered his wife. Therefore, the only time Cliff gets to be a stunt double is when Rick demands that they hire him. Meanwhile, Cliff drives Rick around and takes care of his house.

Sharon Tate, who was infamously murdered by the Manson family, is an aspiring actress here who just happens to have moved into the house next to Rick’s with her husband, Roman Polanski. Rick often ponders the randomness of the world and how if he could just bump into them, he would go from Rick Dalton, TV extra, to Rick Dalton, starring in a Roman Polanski movie. But alas, that will never happen. Will it?

If there’s a plot to be had here, it would be Rick’s journey to do good work. He’s trying, despite all odds, to become a movie star. So we follow him to movie sets and watch him try, with all his might, to give the best performances possible, in the hopes that somebody important will notice that he can still be the next Steve McQueen.

2488029 - ONCE UPON A TIME IN HOLLYWOOD

Wow.

I mean, is there a writer who’s more confusing to new screenwriters than Quentin Tarantino? On the one hand, you can use his scripts to convey some of the most useful tips in screenwriting. On the other, he does tons of things you should never allow a screenwriter to do. And I think this script highlights that better than most.

Take Rick Dalton (DiCaprio) and Cliff Booth (Pitt). What’s one of the first things they teach you in screenwriting class? That the main two characters who are teamed up in your story should have conflict with one another. That doesn’t mean Jackie Chan and Chris Tucker over-the-top conflict. It could mean Miles and Jack conflict from the movie, Sideways, where they don’t see the world the same way and are always banging up against each other about what to do.

Rick and Cliff have zero conflict with one another. They’re like two peas in a pod, the best of pals. And it stays that way THE WHOLE MOVIE. Now, ultimately, the only question that matters is, does it work? If we enjoy watching these characters together, it shouldn’t matter that there’s no conflict. And I enjoyed watching these two. But there’s another question we have to consider, which is, if Tarantino HAD created conflict between them, would we have enjoyed the movie MORE? And I think the answer to that question is yes.

There’s a moment in the script that hints at the idea that Rick isn’t trying hard enough to get Cliff stunt work. That maybe he only sees him as a 24/7 caddy. If that thread would’ve been explored more, and had Cliff grown some resentment towards Rick, I think their relationship might’ve been more interesting to watch. Instead they’re the bromance to end all bromances.

The individual character journeys were also interesting from a screenwriting perspective. The most obvious conflict in the movie comes from Rick Dalton, who’s battling his falling star. And, once again, Tarantino stays away from conventional structuring. In a conventional movie, you would have an upcoming role that if Rick Dalton nailed, the studio was going to sign him to a new 5 picture deal. This gives the story a goal and stakes. Instead, we just sort of travel around with Rick as he goes to set and acts. We’re not all that sure what the stakes are other then, if he does a good job, he’ll feel like he’s still “got it.” When people complain about the rambling nature of this story, this is what they’re talking about. If your main character isn’t trying to accomplish anything, the narrative focus is going to suffer.

Then there’s Cliff. Cliff isn’t trying to accomplish anything. Nor does he have any sort of internal conflict. He appears to be dependent on Rick for work. And yet he doesn’t seem scared about what would happen if Rick stopped getting work. If a character’s journey doesn’t have any stakes attached to it, then that journey will feel pointless. What’s crazy is that Cliff’s character has the tools to be compelling. Everybody believes that he killed his wife. Maybe he even did kill his wife. So if he’s out there trying to gain everyone’s respect back, if he’s trying to become a stunt performer who doesn’t need Rick Dalton to get work, then at least he’s moving towards something. But in the Bruce Lee scene (he fights Bruce Lee, which gets him kicked off the set), he’s completely unconcerned with losing that job. He’s even smirking about it. So if he doesn’t care about losing his job, why would I worry about him? Or what happens to him?

Finally, there’s Sharon Tate (Margot Robbie), whose character is another Tarantino Screenwriting Paradox. If you got rid of all of Sharon Tate’s scenes, nothing about the movie would change. And that’s another Screenwriting 101 lesson. If it’s not necessary for the story, get rid of it. BUT there’s a counter argument to this. Most people who go into this movie know Sharon Tate was brutally murdered in the Manson murders. Therefore, by keeping her in the movie, you’re building up an association between her and the audience, who knows her fate is coming. Therefore, when she lives instead of dies, all of that earlier time spent with her pays off. Cause we actually care that she lived. Had we not seen her at all, we wouldn’t have cared. Now could Tarantino have better connected her storyline to the plot? Probably. Could he have given her more to do than watch a movie in Westwood? I’m guessing yeah. So I do understand why people have a problem with her.

The truth is this script probably needed two more drafts. And I’m going to tell you how I know that. What is everyone’s biggest complaint about the film? It’s that there’s no plot. That we sort of drift around Hollywood without purpose. Now, what are the two sequences in the film everyone is talking about? They are when Cliff Booth goes to the Manson Farm and the ending scene where the Manson followers break into Rick’s house.

So what do those two things tell you? You need a plot and the thing that’s working best in your story is the Manson stuff. With a couple more drafts, Tarantino could’ve shaped this more around the Mansons. And here’s where screenwriting gets hard. I think Tarantino went into this script not wanting to center the story on the Mansons. To him, this was always about an actor and his stunt man. So even if the Manson stuff becomes the best thing in the script? He’s already created a bias by which he won’t center the story around it. All screenwriters do this. I’ve done it a dozen times myself. We write with a certain type of movie in mind, forgetting that the only rule in storytelling is to entertain. So if another, more exciting, story starts to present itself over the course of a screenplay, you have to follow that. Well, you don’t have to. But you probably should.

The ending of this script is its biggest talking point. Some people aren’t sure what to make of keeping Sharon Tate alive. What’s the message there? I actually think the ending is the most powerful moment in the film because here’s the thing about the Manson family. Everybody was obsessed with how nonsensical and random the murders were. And what I think Tarantino was trying to say was that they could’ve just as easily walked into a different house and the result would’ve been totally different. That a certain set of circumstances had to go right for them to be able to do what they did. Because these weren’t trained killers. They were clueless acid-tripping hippies. And had they walked into a house with a couple of big strong dudes, they might’ve gotten their a**es handed to them. Tarantino is showing just how random Hollywood and life is. That one little decision here or there changes EVERYTHING. In that ending, Rick Dalton does end up meeting Roman Polanski. And maybe he does become a movie star.

So where does this leave me on Once Upon a Time in Hollywood? Believe it or not, I loved it. Even with all my criticisms, Tarantino brings a knowledge and a love to filmmaking that you can’t quantify in sluglines and parentheticals. As much as the lack of plot hurt the script, it helped the movie. The less we thought about plot, the more realistic everything seemed. When characters aren’t saying things like, “We need to get the tesseract before Loki,” we’re less likely to remember that we’re watching a movie. And that’s what Tarantino does here. He brings us back to 1969 and presents a narrative that’s so easy-going, it doesn’t feel like a movie at all. It feels like we’re really there. And for me, it felt like like I was REALLY REALLY there, because I was. I watched this at the Arclight on Sunset, and 70% of Once Upon A Time was shot right in that area.

So it was just a very immersive experience. There are always screenwriting lesson to be learned from Tarantino. But I wouldn’t look too deep into what he’s doing here and say, “I’m going to do that, too.” This guy is operating on another level. But if there is a lesson to take away from this, I’d say that it’s, write about something you love more than anything. Cause it really comes through on the page when you do.

[ ] What the hell did I just watch?
[ ] wasn’t for me
[ ] worth the price of admission
[x] impressive
[ ] genius

What I learned: There’s a line of dialogue in the last scene of Once Upon A Time In Hollywood that exemplifies why Tarantino is so far ahead of everyone else. Major spoiler by the way. In the scene, ambulances and police cars have just left after cleaning up the Manson attack. Sharon Tate’s friend, Jay, standing behind the gate, spots Rick and asks what happened. Rick introduces himself. “Hi, I’m Rick Dalton. I live next door.” I don’t remember the exact response, so I’ll paraphrase it. Jay says, “Are you kidding? I know. Sharon Tate always says to me that if we ever need to take someone out, Jake Cahill from Bounty Law lives right next to us.” The fact that Tarantino went so far as to create a conversation off-screen that a character would then reference later in order to create a bond between two characters who have never met each other shows just how extensively he digs into his characters. It’s very likely Tarantino wrote some “off-screen” scenes, which are scenes between characters that won’t make the movie, but you do it as a writer to get to know the characters better. Does Jay have that line ready without that off-screen scene written? Probably not. Writers these days don’t take the time anymore, which is why we have so many empty surface-level films. Which is why we’re lucky to still have people like Tarantino working in the business.

Muy buen texto. Gracias por compartirlo.

Cojonudo el texto. Mu de acuerdo con él.

Si os gusta leer sobre guiones, estructura, diálogos, personajes, narración cinematográfica y los vaivenes y modificaciones que sufren los proyectos hasta llegar a su forma final, os recomiendo fervientemente la web: Scriptshadow.

study

me ha gustado mucho a mi también
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Quentin Tarantino: Once upon a time in Hollywood (2019) - Página 8 Empty Re: Quentin Tarantino: Once upon a time in Hollywood (2019)

Mensaje por BLINK503 el Mar 3 Sep 2019 - 16:20

@Dani escribió:
@ruso escribió:
@Morlocs escribió:
@Musho escribió:
@Evolardo escribió:yo creo que la mayoría del publico de las pelis de tarantino sabe quien es Manson y Tate y que pasó en realidad. No veo yo a adolescentes ir a ver esta peli.

Además, llegado el caso, también puedes teclear manson en el google y tienes 80000 entradas al respecto.

El día del estreno que fui a verla había justo delante mia una pareja de unos 18-20 años y llevaban a dos chavales, hermanos o primos, de unos 15 y 10 años. Tenía pinta de ser el típico “llevaros a los niños al cine y que se entretengan”

Los pobres críos tuvieron que pasar las 3 peores horas de su vida. El adolescente no paraba de moverse, el pobre no sabía pa donde mirar y el peque yo creo que estaba rezando y pidiendo la muerte.LaughingLaughing

Normal, a ellos si no les pones superheroes pegándose hostias no aguantan una peli.
El adolescente aun, que tempoco, pero cómo llevan a un chaval de 10 años a ver esa peli?

Que eso no es un tema de saber o no quién es Manson, es que es un peli que no es para esa edad.
Nosotros fuimos a ver Midsommar a las diez de la noche. Pues había una madre de unos treinta años con una niña que no llegaría a diez con una diadema de unicornio en la cabeza. Fue verlas y pensar " pero qué cojones..."
Hoy en dia la cantidad de retrasados que tienen hijos es de órdago. En mi calle hah crios hasta las dos de la noche sueltos por ahí, cualquier dia pasa una desgracia.

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Quentin Tarantino: Once upon a time in Hollywood (2019) - Página 8 Empty Re: Quentin Tarantino: Once upon a time in Hollywood (2019)

Mensaje por Redemption Day el Mar 3 Sep 2019 - 17:29

You fui sin saber de qué cojones iba lo Charles Manson (estas cosas de asesinatos me la pelan) y la peli me ha parecido flojisima, casi insultante teniendo en cuenta quién la firma.
Los arcos de personajes farragosos, la tensión no se contextualiza bien si no sabes qué paso (por lo que la peli falla en comunicarla), los diálogos absurdos y el ritmo tedioso para mi gusto. Es como una paja muy larga de tarantino. El climax es inmerecido y gusta porque es de las pocas secuencias con chicha tras dos horas de tedio.

En Malditos Bastardos no necesitas saber quién hostias fue Hitler para entender por qué estaban cagados los judíos joder.
Esta peli te la firma un cualquiera de hollywood y no quintín y la gente no le hubiera hecho ni puto caso de lo tedio y autocomplaciente que es.
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