Quentin Tarantino: Once upon a time in Hollywood (2019)

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Quentin Tarantino: Once upon a time in Hollywood (2019) - Página 7 Empty Re: Quentin Tarantino: Once upon a time in Hollywood (2019)

Mensaje por Dani el Sáb Ago 31 2019, 10:36

@DeGuindos al Pavo escribió:
@Dani escribió:
@Caffeine escribió:
@Dani escribió:
@Davies escribió:
@Dani escribió:
@Davies escribió:Si "Las señoritas de Avignon" no lo hubiera pintado Picasso, no estaría en el Moma.
Me refiero al mismo cuadro pero pintado por mi vecino del quinto.
Ése es el nivel. Laughing Laughing
Ya te he dicho que no todos podemos estar a tu altura. Pasa página.

Sí, hombre, sí. Laughing
Pues eso, deja de llevar el tema a lo personal o vamos a ir por mal camino.

O se van a rifar hostias
No, pero si a cada opinión que no gusta la vamos a justificar con que el susodicho en cuestión es corto,tonto, no llega o no tiene nivel pues ya me explicarás...


Esa línea se inició páginas atrás con el "si te gusta la ultima de Tarantino  eres un Felipe" Laughing Laughing

Pero haya paz, por supuesto.
Pues también se ha indicado lo contrario, "esperabas al Tarantino de siempre y si esto no te gusta es porque eres un Felipe". Esto es de locos Laughing
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Mensaje por Caffeine el Sáb Ago 31 2019, 10:43

Al final todos Felipes y punto
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Mensaje por Eristoff el Sáb Ago 31 2019, 10:45

Llevo un par de días con la BSO en bucle.
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Mensaje por Enric67 el Sáb Ago 31 2019, 11:58

@Eristoff escribió:Llevo un par de días con la BSO en bucle.


Felipe.
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Mensaje por Lorenzombie el Sáb Ago 31 2019, 12:38

Ayer la vi.

Maravillosa.

Estáis muy mal.
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Mensaje por javi clemente el Sáb Ago 31 2019, 12:42

La tan cacareada escena del rancho está muy guay, pero la de di caprio en la caravana es buenísima.
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Mensaje por victorrt el Sáb Ago 31 2019, 12:44

Cuánto más escucho la BSO, más ganas tengo de volver a ver la película.
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Mensaje por Davies el Sáb Ago 31 2019, 12:53

@javi clemente escribió:La tan cacareada escena del rancho está muy guay, pero la de di caprio en la caravana es buenísima.

En esa secuencia hay un momento en que utilizando el espejo Di Caprio mira al espectador como pidiéndole ayuda.
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Mensaje por Evolardo el Sáb Ago 31 2019, 12:56

@victorrt escribió:Cuánto más escucho la BSO, más ganas tengo de volver a ver la película.

Es muy buena
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Mensaje por Ed Wood el Sáb Ago 31 2019, 13:09


Más allá de mi opinión sobre la peli en general (estoy seguro de que, con el tiempo, habrá consenso en que es una película de zona media tarantiniana, lo cual es mucho), no se puede molar más que Brad Pitt en esta película.
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Mensaje por Dani el Sáb Ago 31 2019, 13:20

@Ed Wood escribió:
Más allá de mi opinión sobre la peli en general  (estoy seguro de que, con el tiempo, habrá consenso en que es una película de zona media tarantiniana, lo cual es mucho), no se puede molar más que Brad Pitt en esta película.
No se puede molar más que Brad Pitt así,en general.
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Mensaje por Dani el Sáb Ago 31 2019, 13:21

@javi clemente escribió:La tan cacareada escena del rancho está muy guay, pero la de di caprio en la caravana es buenísima.
Cuando olvida el texto y se da ánimos en plan colgado también mola Laughing
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Mensaje por Lorenzombie el Sáb Ago 31 2019, 15:20

No me pareció turra en ningún momento. Al que le gusta el estilo de tarantino, en teoría le gusta el ritmo que tiene.
La época es brutal, y mola un montón la ambientación. Y eso que no somos yankees, que a mí por lo menos se me escapan toooodas las series de la tele, anuncios, productos, actores que nombran y gadgets de la época que salen. Si alguien vivió eso de crío, mola muchísimo que te retraten con tanto cariño un momento histórico tan especial.

Sobre los diálogos "tarantinescos", yo lo veo bastante comedido en ese aspecto, y casi lo agradezco, porque en las ultimas me parecía que lo hacía ya por obligación y casi "atascaban" las películas (odiosos).

Me gusta también que aunque tiene tono de comedia, no es ninguna "gamberrada" como los Bastardos, Django, o las Kill Bill, en ese aspecto me gusta porque me parece que tiene más poso que todas esas.

Obviamente nos es Pulp Fiction (ni falta que hace), pero precisamente por el tono la meto en este grupo selecto Pulp Fiction/ Reservoir/Erase una vez/Jackie Brown... después están las otras, que son buenas pelis, pero no me vuelan la cabeza.


Por cierto, cuando contáis escenas no hacéis ningún favor. Para eso está lo del spoiler.
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Mensaje por Slovako el Sáb Ago 31 2019, 15:33

@Dani escribió:
@javi clemente escribió:La tan cacareada escena del rancho está muy guay, pero la de di caprio en la caravana es buenísima.
Cuando olvida el texto y se da ánimos en plan colgado también mola Laughing

Esa escena es de mis favoritas de la peli. Ese último trago a la petaca de forma inconsciente ...  Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
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Mensaje por Slovako el Sáb Ago 31 2019, 15:35

Por cierto, ayer volví a ver Jackie Brown. Si Hollywood es turra, Jackie o los odiosos 8 también lo son. A mí me encantan las tres.
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Mensaje por Ecthelion el Sáb Ago 31 2019, 15:37

Jacky hace tiempo que no la reviso, pero tras la parte de la diligencia en Los Odiosos 8 la película es todo tensión con un hilo argumental claro.
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Mensaje por Davies el Sáb Ago 31 2019, 15:55

Muchos criticáis la escena de Sharon Tate en el cine. A mí, en cambio, me parece una de las más emotivas y entrañables que he visto en el cine en mucho tiempo.
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Mensaje por Elephant Man el Sáb Ago 31 2019, 16:10

@Davies escribió:Muchos criticáis la escena de Sharon Tate en el cine. A mí, en cambio, me parece una de las más emotivas y entrañables que he visto en el cine en mucho tiempo.

A mí me encantó.
Spoiler:
La idea de esas escenas es pillarle cariño al personaje, empatizar con él, porque sabes que luego va a ser asesinada. De esa forma, estás esperando ese momento y crees que es algo importante en la película, pero no, porque Tarantino decide salvarla, de lo que te alegras puesto que has cogido simpatía por ella.
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Mensaje por Lazaretto el Sáb Ago 31 2019, 16:25

Salí del cine con la sensación de haber visto algo muy especial.

La BSO a un volumen demencial dentro del coche en la vuelta a casa y mi pareja y yo cantando y tratando de imitar a los protagonistas.

No recuerdo la última vez que nos pasó algo así.

Me encantaría verla otra vez en el cine, pero esperaré a las ediciones físicas para no romper la magia de esta primera vez.

Lo siento por la cursilada, pero joder, qué pasada de película.
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Mensaje por Caffeine el Sáb Ago 31 2019, 16:26

Una película maravillosa.
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Mensaje por berniSL el Sáb Ago 31 2019, 21:11

Creo que el recuento va por: muy buena (no sólo buena).
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Mensaje por Kyuss el Sáb Ago 31 2019, 21:44

Entiendo a los que no le terminan de pillar el punto, porque me ha pasado lo mismo con otras de Tarantino que mucha gente considera buenísimas y a mi me lo parecen solo a ratos, pero no había salido tan satisfecho de ver una película suya desde Pulp Fiction.

Once upon a time... in Hollywood es maravillosa , una película con un corazón enorme y que a mi me tuvo con una sonrisa durante gran parte de la proyección. Es cierto que la trama es difusa, por decirlo de alguna manera, pero a mi no me ha supuesto ningún problema porque todo lo que me está contando me gusta, lo hace con absoluta maestría y apoyado en un reparto y producción espectaculares a lo que hay que sumarle un factor nostalgia +1000.

Creo que es recomendable tener más de 40 para pillarle el punto a esa película y sumergirse por completo en ella, haber crecido con muchas de las cosas que muestra para emocionarse y entender el impacto que está teniendo en parte del público. Yo estoy seguro que es una película que va a ganar con revisiones, tengo ganas de volver a verla y prestar más atención a como está estructurada la historia.

Sobre esta cuestión he encontrado este texto bastante interesante de un blog que se dedica al análisis de guiones. Lo pongo en Spoiler:

Scriptshadow Movie Review Once upon a time in Hollywood:
Movie Review – Once Upon A Time In Hollywood
Posted on July 28, 2019 | by admin
Genre: Drama
Premise: A fading moving star and his trusty stuntman navigate the perils of Hollywood in 1969.
About: Psychologically, it was imperative that Once Upon a Time in Hollywood cross the 40 million dollar mark this weekend. So thank goodness it was BARREELLLLY able to do so, grabbing 40.2 million dollars. The film has been working up a big lather of discussion and I hope to add to that today.
Writer: Quentin Tarantino
Details: 2 hours and 45 minutes

05201931224823-rickdalton

[MAJOR SPOIIIIILLLLLLERRRSSS]

Quentin.

Vs.

Marvel!

Don’t ignore the reality. This is what this really is. This is original auteurs versus the giant moviemaking machines. I remember people complaining when Star Wars and Jaws came out. “Oh no! Now it’s going to be all about the blockbuster!” And, yes, it eventually became about the blockbuster. But that’s nothing compared to today. Today it’s about the superstar IP franchise-starting make-stockholders-happy mega movie. And nobody embodies that better than Marvel.

Which means that whether you like Quentin Tarantino or not, you should support him. Because the fewer of him there are around, the closer we are to an all-Marvel Hollywood. And don’t get me wrong. I like most Marvel movies. I’d just like to have the occasional choice, you know.

Once Upon A Time in Hollywood is set in 1969 and Rick Dalton, the star of a popular Western TV show called “Bounty Law,” has since tried his luck at becoming a movie star. However, it’s not going well. With each passing part, he’s getting cast more and more as the bad guy, which means he’s just there to get killed. This has driven Rick to lots of drinking.

Rick’s best friend is his stunt double, Cliff Booth. Cliff stopped getting work when rumors began swirling that he murdered his wife. Therefore, the only time Cliff gets to be a stunt double is when Rick demands that they hire him. Meanwhile, Cliff drives Rick around and takes care of his house.

Sharon Tate, who was infamously murdered by the Manson family, is an aspiring actress here who just happens to have moved into the house next to Rick’s with her husband, Roman Polanski. Rick often ponders the randomness of the world and how if he could just bump into them, he would go from Rick Dalton, TV extra, to Rick Dalton, starring in a Roman Polanski movie. But alas, that will never happen. Will it?

If there’s a plot to be had here, it would be Rick’s journey to do good work. He’s trying, despite all odds, to become a movie star. So we follow him to movie sets and watch him try, with all his might, to give the best performances possible, in the hopes that somebody important will notice that he can still be the next Steve McQueen.

2488029 - ONCE UPON A TIME IN HOLLYWOOD

Wow.

I mean, is there a writer who’s more confusing to new screenwriters than Quentin Tarantino? On the one hand, you can use his scripts to convey some of the most useful tips in screenwriting. On the other, he does tons of things you should never allow a screenwriter to do. And I think this script highlights that better than most.

Take Rick Dalton (DiCaprio) and Cliff Booth (Pitt). What’s one of the first things they teach you in screenwriting class? That the main two characters who are teamed up in your story should have conflict with one another. That doesn’t mean Jackie Chan and Chris Tucker over-the-top conflict. It could mean Miles and Jack conflict from the movie, Sideways, where they don’t see the world the same way and are always banging up against each other about what to do.

Rick and Cliff have zero conflict with one another. They’re like two peas in a pod, the best of pals. And it stays that way THE WHOLE MOVIE. Now, ultimately, the only question that matters is, does it work? If we enjoy watching these characters together, it shouldn’t matter that there’s no conflict. And I enjoyed watching these two. But there’s another question we have to consider, which is, if Tarantino HAD created conflict between them, would we have enjoyed the movie MORE? And I think the answer to that question is yes.

There’s a moment in the script that hints at the idea that Rick isn’t trying hard enough to get Cliff stunt work. That maybe he only sees him as a 24/7 caddy. If that thread would’ve been explored more, and had Cliff grown some resentment towards Rick, I think their relationship might’ve been more interesting to watch. Instead they’re the bromance to end all bromances.

The individual character journeys were also interesting from a screenwriting perspective. The most obvious conflict in the movie comes from Rick Dalton, who’s battling his falling star. And, once again, Tarantino stays away from conventional structuring. In a conventional movie, you would have an upcoming role that if Rick Dalton nailed, the studio was going to sign him to a new 5 picture deal. This gives the story a goal and stakes. Instead, we just sort of travel around with Rick as he goes to set and acts. We’re not all that sure what the stakes are other then, if he does a good job, he’ll feel like he’s still “got it.” When people complain about the rambling nature of this story, this is what they’re talking about. If your main character isn’t trying to accomplish anything, the narrative focus is going to suffer.

Then there’s Cliff. Cliff isn’t trying to accomplish anything. Nor does he have any sort of internal conflict. He appears to be dependent on Rick for work. And yet he doesn’t seem scared about what would happen if Rick stopped getting work. If a character’s journey doesn’t have any stakes attached to it, then that journey will feel pointless. What’s crazy is that Cliff’s character has the tools to be compelling. Everybody believes that he killed his wife. Maybe he even did kill his wife. So if he’s out there trying to gain everyone’s respect back, if he’s trying to become a stunt performer who doesn’t need Rick Dalton to get work, then at least he’s moving towards something. But in the Bruce Lee scene (he fights Bruce Lee, which gets him kicked off the set), he’s completely unconcerned with losing that job. He’s even smirking about it. So if he doesn’t care about losing his job, why would I worry about him? Or what happens to him?

Finally, there’s Sharon Tate (Margot Robbie), whose character is another Tarantino Screenwriting Paradox. If you got rid of all of Sharon Tate’s scenes, nothing about the movie would change. And that’s another Screenwriting 101 lesson. If it’s not necessary for the story, get rid of it. BUT there’s a counter argument to this. Most people who go into this movie know Sharon Tate was brutally murdered in the Manson murders. Therefore, by keeping her in the movie, you’re building up an association between her and the audience, who knows her fate is coming. Therefore, when she lives instead of dies, all of that earlier time spent with her pays off. Cause we actually care that she lived. Had we not seen her at all, we wouldn’t have cared. Now could Tarantino have better connected her storyline to the plot? Probably. Could he have given her more to do than watch a movie in Westwood? I’m guessing yeah. So I do understand why people have a problem with her.

The truth is this script probably needed two more drafts. And I’m going to tell you how I know that. What is everyone’s biggest complaint about the film? It’s that there’s no plot. That we sort of drift around Hollywood without purpose. Now, what are the two sequences in the film everyone is talking about? They are when Cliff Booth goes to the Manson Farm and the ending scene where the Manson followers break into Rick’s house.

So what do those two things tell you? You need a plot and the thing that’s working best in your story is the Manson stuff. With a couple more drafts, Tarantino could’ve shaped this more around the Mansons. And here’s where screenwriting gets hard. I think Tarantino went into this script not wanting to center the story on the Mansons. To him, this was always about an actor and his stunt man. So even if the Manson stuff becomes the best thing in the script? He’s already created a bias by which he won’t center the story around it. All screenwriters do this. I’ve done it a dozen times myself. We write with a certain type of movie in mind, forgetting that the only rule in storytelling is to entertain. So if another, more exciting, story starts to present itself over the course of a screenplay, you have to follow that. Well, you don’t have to. But you probably should.

The ending of this script is its biggest talking point. Some people aren’t sure what to make of keeping Sharon Tate alive. What’s the message there? I actually think the ending is the most powerful moment in the film because here’s the thing about the Manson family. Everybody was obsessed with how nonsensical and random the murders were. And what I think Tarantino was trying to say was that they could’ve just as easily walked into a different house and the result would’ve been totally different. That a certain set of circumstances had to go right for them to be able to do what they did. Because these weren’t trained killers. They were clueless acid-tripping hippies. And had they walked into a house with a couple of big strong dudes, they might’ve gotten their a**es handed to them. Tarantino is showing just how random Hollywood and life is. That one little decision here or there changes EVERYTHING. In that ending, Rick Dalton does end up meeting Roman Polanski. And maybe he does become a movie star.

So where does this leave me on Once Upon a Time in Hollywood? Believe it or not, I loved it. Even with all my criticisms, Tarantino brings a knowledge and a love to filmmaking that you can’t quantify in sluglines and parentheticals. As much as the lack of plot hurt the script, it helped the movie. The less we thought about plot, the more realistic everything seemed. When characters aren’t saying things like, “We need to get the tesseract before Loki,” we’re less likely to remember that we’re watching a movie. And that’s what Tarantino does here. He brings us back to 1969 and presents a narrative that’s so easy-going, it doesn’t feel like a movie at all. It feels like we’re really there. And for me, it felt like like I was REALLY REALLY there, because I was. I watched this at the Arclight on Sunset, and 70% of Once Upon A Time was shot right in that area.

So it was just a very immersive experience. There are always screenwriting lesson to be learned from Tarantino. But I wouldn’t look too deep into what he’s doing here and say, “I’m going to do that, too.” This guy is operating on another level. But if there is a lesson to take away from this, I’d say that it’s, write about something you love more than anything. Cause it really comes through on the page when you do.

[ ] What the hell did I just watch?
[ ] wasn’t for me
[ ] worth the price of admission
[x] impressive
[ ] genius

What I learned: There’s a line of dialogue in the last scene of Once Upon A Time In Hollywood that exemplifies why Tarantino is so far ahead of everyone else. Major spoiler by the way. In the scene, ambulances and police cars have just left after cleaning up the Manson attack. Sharon Tate’s friend, Jay, standing behind the gate, spots Rick and asks what happened. Rick introduces himself. “Hi, I’m Rick Dalton. I live next door.” I don’t remember the exact response, so I’ll paraphrase it. Jay says, “Are you kidding? I know. Sharon Tate always says to me that if we ever need to take someone out, Jake Cahill from Bounty Law lives right next to us.” The fact that Tarantino went so far as to create a conversation off-screen that a character would then reference later in order to create a bond between two characters who have never met each other shows just how extensively he digs into his characters. It’s very likely Tarantino wrote some “off-screen” scenes, which are scenes between characters that won’t make the movie, but you do it as a writer to get to know the characters better. Does Jay have that line ready without that off-screen scene written? Probably not. Writers these days don’t take the time anymore, which is why we have so many empty surface-level films. Which is why we’re lucky to still have people like Tarantino working in the business.

Todo lo bueno de la película ya se ha comentado por aquí. Rick Dalton y Cliff Booth son dos nuevos personajes icónicos de Tarantino. Su visión de Sharon Tate, la escena en la sala de cine, no puede ser más bonita y funciona no solo por lo que supone para el personaje sino por lo bien que representa la experiencia de disfrutar el cine.  La película tiene comedia, drama, violencia, grandes personajes y está rodada de forma espectacular.

Párrafo con spoiler:
Yo soy de la opinión de que Tarantino, en muchas de sus películas tras el éxito de Pulp Fiction, le habría venido bien alguien que le ajustará un poco y centrará mejor sus películas en algunos momentos. Y aunque entiendo a quien vea lo mismo aquí, para mi no es el caso. Ojalá la película hubiera durado una hora más para saber como le iba a Rick, Cliff y Sharon tras el final.

Por último, apuesto a que además del éxito en taquilla se llevará un porrón de nominaciones y Oscars el próximo año. Si con esta carta de amor a Hollywood que es esta película no se llevan el mejor director, actor principal y secundario para Di Caprio y Pitt, no se que tiene que pasar.
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Mensaje por Zul el Sáb Ago 31 2019, 21:59

Hilo chulo

https://twitter.com/absence/status/1167816123527684098?s=19

A mi me gustó mucho, la verdad. Aún por debajo de la previa que la tengo en un pedestal, pero mu bien.

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Mensaje por Davies el Sáb Ago 31 2019, 22:11

@Kyuss escribió:Entiendo a los que no le terminan de pillar el punto, porque me ha pasado lo mismo con otras de Tarantino que mucha gente considera buenísimas y a mi me lo parecen solo a ratos, pero no había salido tan satisfecho de ver una película suya desde Pulp Fiction.

Once upon a time... in Hollywood es maravillosa , una película con un corazón enorme y que a mi me tuvo con una sonrisa durante gran parte de la proyección. Es cierto que la trama es difusa, por decirlo de alguna manera, pero a mi no me ha supuesto ningún problema porque todo lo que me está contando me gusta, lo hace con absoluta maestría y apoyado en un reparto y producción espectaculares a lo que hay que sumarle un factor nostalgia +1000.

Creo que es recomendable tener más de 40 para pillarle el punto a esa película y sumergirse por completo en ella, haber crecido con muchas de las cosas que muestra para emocionarse y entender el impacto que está teniendo en parte del público. Yo estoy seguro que es una película que va a ganar con revisiones, tengo ganas de volver a verla y prestar más atención a como está estructurada la historia.

Sobre esta cuestión he encontrado este texto bastante interesante de un blog que se dedica al análisis de guiones. Lo pongo en Spoiler:

Scriptshadow Movie Review Once upon a time in Hollywood:
Movie Review – Once Upon A Time In Hollywood
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Genre: Drama
Premise: A fading moving star and his trusty stuntman navigate the perils of Hollywood in 1969.
About: Psychologically, it was imperative that Once Upon a Time in Hollywood cross the 40 million dollar mark this weekend. So thank goodness it was BARREELLLLY able to do so, grabbing 40.2 million dollars. The film has been working up a big lather of discussion and I hope to add to that today.
Writer: Quentin Tarantino
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Vs.

Marvel!

Don’t ignore the reality. This is what this really is. This is original auteurs versus the giant moviemaking machines. I remember people complaining when Star Wars and Jaws came out. “Oh no! Now it’s going to be all about the blockbuster!” And, yes, it eventually became about the blockbuster. But that’s nothing compared to today. Today it’s about the superstar IP franchise-starting make-stockholders-happy mega movie. And nobody embodies that better than Marvel.

Which means that whether you like Quentin Tarantino or not, you should support him. Because the fewer of him there are around, the closer we are to an all-Marvel Hollywood. And don’t get me wrong. I like most Marvel movies. I’d just like to have the occasional choice, you know.

Once Upon A Time in Hollywood is set in 1969 and Rick Dalton, the star of a popular Western TV show called “Bounty Law,” has since tried his luck at becoming a movie star. However, it’s not going well. With each passing part, he’s getting cast more and more as the bad guy, which means he’s just there to get killed. This has driven Rick to lots of drinking.

Rick’s best friend is his stunt double, Cliff Booth. Cliff stopped getting work when rumors began swirling that he murdered his wife. Therefore, the only time Cliff gets to be a stunt double is when Rick demands that they hire him. Meanwhile, Cliff drives Rick around and takes care of his house.

Sharon Tate, who was infamously murdered by the Manson family, is an aspiring actress here who just happens to have moved into the house next to Rick’s with her husband, Roman Polanski. Rick often ponders the randomness of the world and how if he could just bump into them, he would go from Rick Dalton, TV extra, to Rick Dalton, starring in a Roman Polanski movie. But alas, that will never happen. Will it?

If there’s a plot to be had here, it would be Rick’s journey to do good work. He’s trying, despite all odds, to become a movie star. So we follow him to movie sets and watch him try, with all his might, to give the best performances possible, in the hopes that somebody important will notice that he can still be the next Steve McQueen.

2488029 - ONCE UPON A TIME IN HOLLYWOOD

Wow.

I mean, is there a writer who’s more confusing to new screenwriters than Quentin Tarantino? On the one hand, you can use his scripts to convey some of the most useful tips in screenwriting. On the other, he does tons of things you should never allow a screenwriter to do. And I think this script highlights that better than most.

Take Rick Dalton (DiCaprio) and Cliff Booth (Pitt). What’s one of the first things they teach you in screenwriting class? That the main two characters who are teamed up in your story should have conflict with one another. That doesn’t mean Jackie Chan and Chris Tucker over-the-top conflict. It could mean Miles and Jack conflict from the movie, Sideways, where they don’t see the world the same way and are always banging up against each other about what to do.

Rick and Cliff have zero conflict with one another. They’re like two peas in a pod, the best of pals. And it stays that way THE WHOLE MOVIE. Now, ultimately, the only question that matters is, does it work? If we enjoy watching these characters together, it shouldn’t matter that there’s no conflict. And I enjoyed watching these two. But there’s another question we have to consider, which is, if Tarantino HAD created conflict between them, would we have enjoyed the movie MORE? And I think the answer to that question is yes.

There’s a moment in the script that hints at the idea that Rick isn’t trying hard enough to get Cliff stunt work. That maybe he only sees him as a 24/7 caddy. If that thread would’ve been explored more, and had Cliff grown some resentment towards Rick, I think their relationship might’ve been more interesting to watch. Instead they’re the bromance to end all bromances.

The individual character journeys were also interesting from a screenwriting perspective. The most obvious conflict in the movie comes from Rick Dalton, who’s battling his falling star. And, once again, Tarantino stays away from conventional structuring. In a conventional movie, you would have an upcoming role that if Rick Dalton nailed, the studio was going to sign him to a new 5 picture deal. This gives the story a goal and stakes. Instead, we just sort of travel around with Rick as he goes to set and acts. We’re not all that sure what the stakes are other then, if he does a good job, he’ll feel like he’s still “got it.” When people complain about the rambling nature of this story, this is what they’re talking about. If your main character isn’t trying to accomplish anything, the narrative focus is going to suffer.

Then there’s Cliff. Cliff isn’t trying to accomplish anything. Nor does he have any sort of internal conflict. He appears to be dependent on Rick for work. And yet he doesn’t seem scared about what would happen if Rick stopped getting work. If a character’s journey doesn’t have any stakes attached to it, then that journey will feel pointless. What’s crazy is that Cliff’s character has the tools to be compelling. Everybody believes that he killed his wife. Maybe he even did kill his wife. So if he’s out there trying to gain everyone’s respect back, if he’s trying to become a stunt performer who doesn’t need Rick Dalton to get work, then at least he’s moving towards something. But in the Bruce Lee scene (he fights Bruce Lee, which gets him kicked off the set), he’s completely unconcerned with losing that job. He’s even smirking about it. So if he doesn’t care about losing his job, why would I worry about him? Or what happens to him?

Finally, there’s Sharon Tate (Margot Robbie), whose character is another Tarantino Screenwriting Paradox. If you got rid of all of Sharon Tate’s scenes, nothing about the movie would change. And that’s another Screenwriting 101 lesson. If it’s not necessary for the story, get rid of it. BUT there’s a counter argument to this. Most people who go into this movie know Sharon Tate was brutally murdered in the Manson murders. Therefore, by keeping her in the movie, you’re building up an association between her and the audience, who knows her fate is coming. Therefore, when she lives instead of dies, all of that earlier time spent with her pays off. Cause we actually care that she lived. Had we not seen her at all, we wouldn’t have cared. Now could Tarantino have better connected her storyline to the plot? Probably. Could he have given her more to do than watch a movie in Westwood? I’m guessing yeah. So I do understand why people have a problem with her.

The truth is this script probably needed two more drafts. And I’m going to tell you how I know that. What is everyone’s biggest complaint about the film? It’s that there’s no plot. That we sort of drift around Hollywood without purpose. Now, what are the two sequences in the film everyone is talking about? They are when Cliff Booth goes to the Manson Farm and the ending scene where the Manson followers break into Rick’s house.

So what do those two things tell you? You need a plot and the thing that’s working best in your story is the Manson stuff. With a couple more drafts, Tarantino could’ve shaped this more around the Mansons. And here’s where screenwriting gets hard. I think Tarantino went into this script not wanting to center the story on the Mansons. To him, this was always about an actor and his stunt man. So even if the Manson stuff becomes the best thing in the script? He’s already created a bias by which he won’t center the story around it. All screenwriters do this. I’ve done it a dozen times myself. We write with a certain type of movie in mind, forgetting that the only rule in storytelling is to entertain. So if another, more exciting, story starts to present itself over the course of a screenplay, you have to follow that. Well, you don’t have to. But you probably should.

The ending of this script is its biggest talking point. Some people aren’t sure what to make of keeping Sharon Tate alive. What’s the message there? I actually think the ending is the most powerful moment in the film because here’s the thing about the Manson family. Everybody was obsessed with how nonsensical and random the murders were. And what I think Tarantino was trying to say was that they could’ve just as easily walked into a different house and the result would’ve been totally different. That a certain set of circumstances had to go right for them to be able to do what they did. Because these weren’t trained killers. They were clueless acid-tripping hippies. And had they walked into a house with a couple of big strong dudes, they might’ve gotten their a**es handed to them. Tarantino is showing just how random Hollywood and life is. That one little decision here or there changes EVERYTHING. In that ending, Rick Dalton does end up meeting Roman Polanski. And maybe he does become a movie star.

So where does this leave me on Once Upon a Time in Hollywood? Believe it or not, I loved it. Even with all my criticisms, Tarantino brings a knowledge and a love to filmmaking that you can’t quantify in sluglines and parentheticals. As much as the lack of plot hurt the script, it helped the movie. The less we thought about plot, the more realistic everything seemed. When characters aren’t saying things like, “We need to get the tesseract before Loki,” we’re less likely to remember that we’re watching a movie. And that’s what Tarantino does here. He brings us back to 1969 and presents a narrative that’s so easy-going, it doesn’t feel like a movie at all. It feels like we’re really there. And for me, it felt like like I was REALLY REALLY there, because I was. I watched this at the Arclight on Sunset, and 70% of Once Upon A Time was shot right in that area.

So it was just a very immersive experience. There are always screenwriting lesson to be learned from Tarantino. But I wouldn’t look too deep into what he’s doing here and say, “I’m going to do that, too.” This guy is operating on another level. But if there is a lesson to take away from this, I’d say that it’s, write about something you love more than anything. Cause it really comes through on the page when you do.

[ ] What the hell did I just watch?
[ ] wasn’t for me
[ ] worth the price of admission
[x] impressive
[ ] genius

What I learned: There’s a line of dialogue in the last scene of Once Upon A Time In Hollywood that exemplifies why Tarantino is so far ahead of everyone else. Major spoiler by the way. In the scene, ambulances and police cars have just left after cleaning up the Manson attack. Sharon Tate’s friend, Jay, standing behind the gate, spots Rick and asks what happened. Rick introduces himself. “Hi, I’m Rick Dalton. I live next door.” I don’t remember the exact response, so I’ll paraphrase it. Jay says, “Are you kidding? I know. Sharon Tate always says to me that if we ever need to take someone out, Jake Cahill from Bounty Law lives right next to us.” The fact that Tarantino went so far as to create a conversation off-screen that a character would then reference later in order to create a bond between two characters who have never met each other shows just how extensively he digs into his characters. It’s very likely Tarantino wrote some “off-screen” scenes, which are scenes between characters that won’t make the movie, but you do it as a writer to get to know the characters better. Does Jay have that line ready without that off-screen scene written? Probably not. Writers these days don’t take the time anymore, which is why we have so many empty surface-level films. Which is why we’re lucky to still have people like Tarantino working in the business.

Todo lo bueno de la película ya se ha comentado por aquí. Rick Dalton y Cliff Booth son dos nuevos personajes icónicos de Tarantino. Su visión de Sharon Tate, la escena en la sala de cine, no puede ser más bonita y funciona no solo por lo que supone para el personaje sino por lo bien que representa la experiencia de disfrutar el cine.  La película tiene comedia, drama, violencia, grandes personajes y está rodada de forma espectacular.

Párrafo con spoiler:
Yo soy de la opinión de que Tarantino, en muchas de sus películas tras el éxito de Pulp Fiction, le habría venido bien alguien que le ajustará un poco y centrará mejor sus películas en algunos momentos. Y aunque entiendo a quien vea lo mismo aquí, para mi no es el caso. Ojalá la película hubiera durado una hora más para saber como le iba a Rick, Cliff y Sharon tras el final.

Por último, apuesto a que además del éxito en taquilla se llevará un porrón de nominaciones y Oscars el próximo año. Si con esta carta de amor a Hollywood que es esta película no se llevan el mejor director, actor principal y secundario para Di Caprio y Pitt, no se que tiene que pasar.

El montaje y el pulso narrativo es un 11 sobre 10.
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Mensaje por Van el Sáb Ago 31 2019, 22:12

@Zul escribió:Hilo chulo

https://twitter.com/absence/status/1167816123527684098?s=19

A mi me gustó mucho, la verdad. Aún por debajo de la previa que la tengo en un pedestal, pero mu bien.

Pitt melofo

Me acaba de explotar la cabeza con ese hilo
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Mensaje por káiser el Sáb Ago 31 2019, 22:22

@Lorenzombie escribió:No me pareció turra en ningún momento. Al que le gusta el estilo de tarantino, en teoría le gusta el ritmo que tiene.
La época es brutal, y mola un montón la ambientación. Y eso que no somos yankees, que a mí por lo menos se me escapan toooodas las series de la tele, anuncios, productos, actores que nombran y gadgets de la época que salen. Si alguien vivió eso de crío, mola muchísimo que te retraten con tanto cariño un momento histórico tan especial.

Sobre los diálogos "tarantinescos", yo lo veo bastante comedido en ese aspecto, y casi lo agradezco, porque en las ultimas me parecía que lo hacía ya por obligación y casi "atascaban" las películas (odiosos).

Me gusta también que aunque tiene tono de comedia, no es ninguna "gamberrada" como los Bastardos, Django, o las Kill Bill, en ese aspecto me gusta porque me parece que tiene más poso que todas esas.

Obviamente nos es Pulp Fiction (ni falta que hace), pero precisamente por el tono la meto en este grupo selecto Pulp Fiction/ Reservoir/Erase una vez/Jackie Brown... después están las otras, que son buenas pelis, pero no me vuelan la cabeza.


Por cierto, cuando contáis escenas no hacéis ningún favor. Para eso está lo del spoiler.

Muy de acuerdo con todo esto, especialmente con lo que marco en negrita.

No soy superfan de Tarantino, de hecho no me llaman demasiado las Kill Bill, Bastardos, etc... Pero ésta me ha parecido maravillosa, su peli que más he disfrutado desde Jackie Brown. Y ha llovido.
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Mensaje por BLINK503 el Dom Sep 01 2019, 02:14

Acabo de terminarla y le doy un seis y medio. La razón? La calidad esta ahí, tiene actorazos, banda sonora cojonuda, escenas buenas y las maravillas de las técnica a los que nos tiene acostumbrados Tarantino. El problema?(SPOILER ALERT) El principal repetir la técnica de cambiar el final que ya uso en malditos bastardos. Estaba rezando todo el camino de loa hippies a la casa para que no pasará pero me lo llevaba temiendo toda la peli com el personaje cabron de Pitt zurrandoles y asir fue. Cero sorpresa y aún así me descojone, supongo que Quentim la ha hecho así por respeto a Polanski y las víctimas pero es un poco bajona. La historia de Di caprio mo está mal pero muchos veniamos a, ver a Manson y solo aparece um minuto en la peli. La escena en el rancho con los hippies rodeando a Pitt es de lo mejor, lástima que no tirará por ahi. Fenomenal el homenaje al hollywood clásico y esa epoca, eso si.


Última edición por BLINK503 el Dom Sep 01 2019, 16:28, editado 1 vez
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Mensaje por Sugerio el Dom Sep 01 2019, 02:19

Algunos no hemos podido ver la peli aún, y tal...

El botoncico de spoiler, ese gran desconocido... Resaca

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Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!

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the_saturday_boy escribió:Subtítulos no encotré pero bueno, creo que es muda



http://elparadigmadelsillonorejudo.wordpress.com/
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Mensaje por BLINK503 el Dom Sep 01 2019, 02:20

@Sugerio escribió:Algunos no hemos podido ver la peli aún, y tal...

El botoncico de spoiler, ese gran desconocido... Resaca
Ouch que putada, lo siento Sad
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Mensaje por Lorenzombie el Dom Sep 01 2019, 09:15

@BLINK503 escribió:
@Sugerio escribió:Algunos no hemos podido ver la peli aún, y tal...

El botoncico de spoiler, ese gran desconocido... Resaca
Ouch que putada, lo siento Sad

Edita ese comentario y quita eso de ahí, hombre.
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Mensaje por zerismo el Dom Sep 01 2019, 10:50

Ayer fui por fin a ver la peli. La primera vez que miré el reloj quedaba 1 minuto de película, poco más que decir.
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Mensaje por Enric67 el Dom Sep 01 2019, 19:05

Laughing Laughing Laughing


https://twitter.com/pumares30/status/1168083863643525120?s=21
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Mensaje por Van el Dom Sep 01 2019, 21:36

@Enric67 escribió:Laughing Laughing Laughing


https://twitter.com/pumares30/status/1168083863643525120?s=21

Grande Pumares. Pues nada, que alguien le ponga la versión de 4 horas y que lo goce.
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Mensaje por Van el Dom Sep 01 2019, 21:36

@Enric67 escribió:Laughing Laughing Laughing


https://twitter.com/pumares30/status/1168083863643525120?s=21

Grande Pumares. Pues nada, que alguien le ponga la versión de 4 horas y que lo goce.
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Mensaje por Enric67 el Dom Sep 01 2019, 21:40

Es una cuenta fake, pero me ha hecho gracia.
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Mensaje por Morlocs el Lun Sep 02 2019, 10:44

Al final pude ir al cine para verla. Bueno parece que Tarantino tiene licencia para hacer lo que le dé la gana y eso está muy bien. Pese a que se me hizo un poco pesadita me pareció una buena peli, la tengo que ver mas veces para ver si la saboreo un poco.
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Mensaje por Rubenosaka el Lun Sep 02 2019, 10:51

@Davies escribió:Muchos criticáis la escena de Sharon Tate en el cine. A mí, en cambio, me parece una de las más emotivas y entrañables que he visto en el cine en mucho tiempo.

Yo no soy de lagrima fácil y en esa escena casi lloro de emoción.
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Mensaje por Black Eye el Lun Sep 02 2019, 11:41

Después de leer a Trumb sabía que la peli me iba a gustar, pero no pensaba que me iba a gustar tanto.

Me ha parecido la hostia y dentro de su top de pelis.

Para nada se me ha hecho larga. Entretenida, divertida y un homenaje visual y sonoro a una época y un pasado, a géneros, al cine, la TV y la música, a una ciudad a una generación (o generaciones).

Supongo que ir a verla un viernes con la siesta dormida ayuda a no andar pendiente del reloj y poder disfrutar a tope de todo lo que ofrece. No es una peli para ver "con prisas" o estando pendiente de otras cosas.

No sé si decir que es recomendable para todo el mundo, porque si no te interesa esa época, la contracultura, el western, el cine y la TV clásica y demás elementos, puedes pensar que allí no ocurre nada, pero al que tenga interés que vaya con la intención de disfrutar de un homenaje del cine (con escenas dentro de escenas y mucho meta de ese) y lo pasará como un enano.
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Mensaje por wakam el Lun Sep 02 2019, 12:24

@Rubenosaka escribió:
@Davies escribió:Muchos criticáis la escena de Sharon Tate en el cine. A mí, en cambio, me parece una de las más emotivas y entrañables que he visto en el cine en mucho tiempo.

Yo no soy de lagrima fácil y en esa escena casi lloro de emoción.


Tengo que decir que no me gustó que Sharon racanease en taquilla en vez de pagar la entrada.
Ya, ya sé que se quiere reflejar una Sharon principiante que busca ser y sentirse como una estrella, pero si no te reconocen, PAGA TU PUTA ENTRADA.


Última edición por wakam el Lun Sep 02 2019, 12:26, editado 1 vez
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Mensaje por RockRotten el Lun Sep 02 2019, 12:26

@Black Eye escribió:Después de leer a Trumb sabía que la peli me iba a gustar, pero no pensaba que me iba a gustar tanto.

Me ha parecido la hostia y dentro de su top de pelis.

Para nada se me ha hecho larga. Entretenida, divertida y un homenaje visual y sonoro a una época y un pasado, a géneros, al cine, la TV y la música, a una ciudad a una generación (o generaciones).


:Iroks:

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Mensaje por MR.PUNCHY el Lun Sep 02 2019, 16:35

A ver si alguien es capaz de explicarme porque si sumamos la duración de Kill Bill vol.1 y Kill Bill vol.2 duran más que Kill Bill The Whole Bloody Affair,si supuestamente esta última es una versión extendida.
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Mensaje por BlueStarRider el Lun Sep 02 2019, 16:43

@MR.PUNCHY escribió:A ver si alguien es capaz de explicarme porque si sumamos la duración de Kill Bill vol.1 y Kill  Bill vol.2 duran más que Kill Bill The Whole Bloody Affair,si supuestamente esta última es una versión extendida.

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Mensaje por Crawdaddy el Lun Sep 02 2019, 17:05

Vista el sábado. En principio no me entusiasmó locamente, pero con el paso de los días, la peli ha ido ganando.
Varias escenas memorables, pero por encima de todo me quedo con la relación entre los personajes de Di Caprio y Pitt (bueno, de hecho es el eje de la peli). La madre de todos los 'bromances', como he leído en algún artículo colgado por aquí.
Eso sí, la peli sigue siendo una gran paja tarantinesca, y me sigue sobrando metraje (alguna escena de western, básicamente).
Y poco o nada se ha hablado de lo que cantan algunas pelucas, como la de Steve McQueen. Por Dios, con lo cuidada que está la ambientación, esa caracterización es digna de programa de Alfonso Arús.
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Mensaje por wakam el Lun Sep 02 2019, 17:19

@MR.PUNCHY escribió:A ver si alguien es capaz de explicarme porque si sumamos la duración de Kill Bill vol.1 y Kill  Bill vol.2 duran más que Kill Bill The Whole Bloody Affair,si supuestamente esta última es una versión extendida.


Mmmm.... porque los créditos no se duplican?
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Mensaje por MR.PUNCHY el Lun Sep 02 2019, 17:21

@wakam escribió:
@MR.PUNCHY escribió:A ver si alguien es capaz de explicarme porque si sumamos la duración de Kill Bill vol.1 y Kill  Bill vol.2 duran más que Kill Bill The Whole Bloody Affair,si supuestamente esta última es una versión extendida.


Mmmm.... porque los créditos no se duplican?

Aún así muy extendida no es que sea.
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Mensaje por Anacardo Enfurecido el Lun Sep 02 2019, 17:23

Sin tener ni idea... esto es lo que dic la wikipedia:

Las diferencias en esa versión en comparación a los volúmenes separados incluyeron el «viejo proverbio klingon» —presentado al inicio del Volumen 1— no fue mostrado, aunque una dedicación al cineasta Kinji Fukasaku estuvo en su lugar; la secuencia anime es ligeramente más extensa con más gore; La batalla en La Casa en las Hojas Azules está en color, el cual fue puesta en blanco y negro para el estreno estadounidense del Volumen 1 solamente; Sofie Fatale perdió ambos brazos; la revelación de que la hija de la Novia está viva al final del Volumen 1 no está presente, la escena en blanco y negro al inicio de Volumen 2 no fue mostrada, mientras en su lugar está un pequeño interludio musical que lleva directamente al Capítulo 6.
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Mensaje por Morlocs el Lun Sep 02 2019, 17:31

@Anacardo Enfurecido escribió:Sin tener ni idea... esto es lo que dic la wikipedia:

Las diferencias en esa versión en comparación a los volúmenes separados incluyeron el «viejo proverbio klingon» —presentado al inicio del Volumen 1— no fue mostrado, aunque una dedicación al cineasta Kinji Fukasaku estuvo en su lugar; la secuencia anime es ligeramente más extensa con más gore; La batalla en La Casa en las Hojas Azules está en color, el cual fue puesta en blanco y negro para el estreno estadounidense del Volumen 1 solamente; Sofie Fatale perdió ambos brazos; la revelación de que la hija de la Novia está viva al final del Volumen 1 no está presente, la escena en blanco y negro al inicio de Volumen 2 no fue mostrada, mientras en su lugar está un pequeño interludio musical que lleva directamente al Capítulo 6.

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Quentin Tarantino: Once upon a time in Hollywood (2019) - Página 7 Empty Re: Quentin Tarantino: Once upon a time in Hollywood (2019)

Mensaje por Anacardo Enfurecido el Lun Sep 02 2019, 17:33

@Morlocs escribió:
@Anacardo Enfurecido escribió:Sin tener ni idea... esto es lo que dic la wikipedia:

Las diferencias en esa versión en comparación a los volúmenes separados incluyeron el «viejo proverbio klingon» —presentado al inicio del Volumen 1— no fue mostrado, aunque una dedicación al cineasta Kinji Fukasaku estuvo en su lugar; la secuencia anime es ligeramente más extensa con más gore; La batalla en La Casa en las Hojas Azules está en color, el cual fue puesta en blanco y negro para el estreno estadounidense del Volumen 1 solamente; Sofie Fatale perdió ambos brazos; la revelación de que la hija de la Novia está viva al final del Volumen 1 no está presente, la escena en blanco y negro al inicio de Volumen 2 no fue mostrada, mientras en su lugar está un pequeño interludio musical que lleva directamente al Capítulo 6.

¿Y que le ha parecido al señor Wikipedia esta película?¿Le ha gustado?

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Quentin Tarantino: Once upon a time in Hollywood (2019) - Página 7 Empty Re: Quentin Tarantino: Once upon a time in Hollywood (2019)

Mensaje por MR.PUNCHY el Lun Sep 02 2019, 17:36

@Anacardo Enfurecido escribió:Sin tener ni idea... esto es lo que dic la wikipedia:

Las diferencias en esa versión en comparación a los volúmenes separados incluyeron el «viejo proverbio klingon» —presentado al inicio del Volumen 1— no fue mostrado, aunque una dedicación al cineasta Kinji Fukasaku estuvo en su lugar; la secuencia anime es ligeramente más extensa con más gore; La batalla en La Casa en las Hojas Azules está en color, el cual fue puesta en blanco y negro para el estreno estadounidense del Volumen 1 solamente; Sofie Fatale perdió ambos brazos; la revelación de que la hija de la Novia está viva al final del Volumen 1 no está presente, la escena en blanco y negro al inicio de Volumen 2 no fue mostrada, mientras en su lugar está un pequeño interludio musical que lleva directamente al Capítulo 6.

Resumiendo,que lo único con cierto interés es lo del anime.Gracias por la info.
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Mensaje por Slovako el Lun Sep 02 2019, 19:14

Mi apuesta es que antes de su décima película sacará Kill Bill 3, englobando la trilogía como solo un film. Ahí podrá dar rienda suelta a todas sus filias tipo karate, western y cultura basura varía.

Su última peli será una especie de biopic sobre su persona, al más puro estilo Dolor y Gloria de Almodóvar.
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